اردک اهلی شمال شاید زیباترین پرنده اهلی باشد که دارای ارزش تغذیه ای فراوانی است. اگرچه سرعت رشد و پرورش آن زیاد است، اما گوشت آن گرم است. یک مزرعه کوچک سرسبز و یک محیط مسقف برای رشد و نگهداری این حیوان پرنده کفایت می کند. در فصل سرد سال از یک سیستم گرمایشی برای گرم نگهداشتن محیط پرورش آن استفاده کنید تا اردک اهلی شمال شما با اطمینان سالم بماند. انواع ویتامین ها و مکمل های غذایی را در خوراک اردک ها در نظر داشته باشید تا آنها مریض نشوند.

اردک اهلی شمال گیلان رشت

قیمت اردک اهلی

قیمت اردک اهلی در حوزه قیمت خرید اردک اهلی بهتر است از تولیدکنندگان محلی سوال کنید شاید منصف ترین اشخاص در فروش اردک های اهلی باشند. شاید دوری مسافت شما به این گونه از افراد هزینه ی شما را زیاد کند. اما عرضه کنندگان اصلی این اردک ها می گویند منصفانه ترین قیمت ها را از عمده فروشانی بخواهید که در نزدیکی شما زندگی می کنند. در نظر داشته باشید که هزینه پرورش اردک های محلی به قیمت عرضه اردک ها افزوده می شود.

شاید خرید از درگاه های اینترنتی در پرداخت هزینه های شما دخیل باشد، آن هم به دلیل حذف واسطه ها و یا کاهش هزینه های تبلیغات و یا هر دلیل دیگر باشد. اما قیمت مناسب عرضه اردک ها مربوط به شرایط عرضه کننده است. حتما به وضعیت جسمانی و بیماری اردک ها در زمان خرید توجه کنید، در محیط های پرورش اردک ها دقت داشته باشید که محصولات بهداشتی رعایت شده باشد.

شرایط عرضه و بزرگی و کوچکی اردک ها اصلی ترین عنصر تعیین کننده قیمت اردک های اهلی به شمار می رود. مسئله ای که باعث می شود قیمت واقعی اردک های اهلی بر اساس آن مشخص شود.

اردک اهلی گیلان

اردک اهلی گیلان پرورش اردک اهلی در استان گیلان به صورت یک کار محلی در بین زنان روستایی مرسوم است، تا اینکه پرورش دهندگان به فکر پرورش حجم بالایی از این پرندگان زیبا و پرسود افتادند. چون پرورش اردک های اهلی استان کاری پرسود بوده و رشد و بازدهی بسیار خوبی در کمتر از یکی و دو سال نصیب پرورش دهندگان می کرد از این رو پرورش دهندگان با سرمایه اندکی توانستند کار پرورش اردک را آغاز کنند.

اردک های اهلی استان گیلان در شالیزارهای این استان خیلی دیده می شود، رشد خیلی خوبی دارند و ارزش تغذیه گوشت آن بسیار زیاد است. جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت مرغ می باشند، از آنجایی که اردک مثل مرغ خیلی واکسینه نمی شود عاری از هر گونه هورمون یا مواد مضر در گوشت آن می باشد. با توجه به اینکه اردک ها آفات زمین را می خورند با حرکت خود در داخل شالیزارها، نوعی شخم کشی را در زمین ها فراهم می آورند.

اردک های اهلی تنها به منظور تخم گذاری پرورش داده نمی شوند بلکه آنها را پرورش می دهند تا از گوشت آنها تغذیه کنند. از گوشت این حیوان می توانید غذاهای خوشمزه ای چون خورشت فسنجان درست کنید یا خورشت های دیگر مثل کرفس که طعم بی نظیری به غذاهای شما می دهد. غذایی که با گوشت اردک درست می شود بسیار خوشمزه خواهد بود.

اردک اهلی کوچک

اردک اهلی کوچک اردک های اهلی پرندگانی نسبتا کوچک و رنگی هستند که به عنوان یک پرنده اجتماعی و اهلی شناخته شده اند. چون در موقع غذا دادن به آن به راحتی صاحب خود را پیدا می کند پرنده اجتماعی معروف هستند. برای پرورش این اردک ها کافیست یک محیط کوچک داشته باشید که شرایط نگهداری برای ادرک ها مهیا باشد معمولا مرگ آنها به ندرت اتفاق می افتد چون از نظر مقاومت بدنی شرایط خوبی دارند.

برای نگهداری از اردک ها لازم است به آنها تغذیه سالم برسانید مثل تکه نان های خرد شده و مواد تقویتی، چون زود مریض می شوند بهتره است یک حوضچه آبی کوچک برای آنها درست کنید، اگر شرایط زندگی شما به گونه ای باست که در نزدیکی برکه هستید آنها را به برکه ببرید تا در آب شنا کنند. اما در نگهداری آنها کوتاهی نکنید، چون زود مریض می شود و شما را با مشکلات زیادی روبرو می کنند.

وقتی نوبت به خوراک دهی به اردک های اهلی می شود بهتر است از پودر غلاتی مثل گندم، ذرت یا سویا به صورت خشک استفاده کنید. خرده های نان، برنج پخته هم می تواند غذای مفیدی برای جوجه اردک ها باشد. اما این جوجه اردک ها ویژگی های منحصر به فرد دیگری هم دارند آن هم نژادهای مختلف اردک هاست که مقاومت بدنی آن در مقابل بسیاری از بیماری ها به نمایش می گذارد.

اردک اهلی وحشی

اردک اهلی وحشی اردک های اهلی وحشی از نژاد نورماندی فرانسه هستند. این نژاد که تنها به لحاظ شکل ظاهری به این نام فراخوانده شده اند بیشتر شبیه مرغابی های وحشی هستند و به طور طبیعی مانند اردک های محلی پرورش داده می شوند. این پرندگان وحشی محلی گردنی سبز با پرهایی سفید دارند که گردن اردک را از تن آن مجزا می کند. جنس ماده اردک ها خاکستری رنگ می باشند. پوست بدن آنها بیشتر سفید رنگ و یا گاهی آبی خاکستری مایل به سبز می باشد.

تخم گذاری این اردک ها کمی با اردک های معمولی متفاوت است. وزن تخم آنها کمی بیشتر است چیزی در حدود 80 گرم می باشد. اما این اردک های اهلی وحشی فرم بدنی کشیده دارند که این امر باعث کندی حرکت آنها می شود. گوشت لذیذی دارند و حرارت بدن آنها به خاطر چربی های فراوانی که دارند بالا می باشد.

هر بار که نیاز به پخت گوشت آن دارید بهتر است گوشت را با حرارت ملایم سرخ کنید و در صورت امکان گوشت را آویزان کنید تا بر اثر رسیدن حرارت به بدن چربی های اردک ذوب شده و از آن به راحتی جدا شود. بدین ترتیب گوشت مزه بهتری پیدا می کند. احتمالا چیزهایی که درباره اردک های وحشی اهلی می دانید مثل وزن جنس نر و ماده این اردک ها، کمی با هم فرق می کند.

تعداد تخم جنس ماده این اردک ها چیزی در حدود 60 الی 90 تخم می باشد، به طور معمول جنس ماده جثه ای بزرگ دارد، در مقابل جثه نر باز هم از جنس ماده بزرگ تر می باشد. به عنوان مثال نژاد روئن انگلیسی که رنگ خاکستر تیره دارد نژادی از اردک های اهلی وحشی می باشد. در حالی که سویه ای از نژاد سفید رنگ اردک های وحشی اهلی است که وزن جنس نر آنها در سن بلوغ چیزی در حدود 4 الی 5 کیلوگرم است و وزن جنس ماده اردک ها هم در حدود 4 الی 5.3 کیلوگرم می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *