پلیس

استونی:

حادثه سایبری استونی در سال 2007، توسعه قابلیت‌ها و سیاست‌های سایبری این ایالت را تسریع کرد. وزارت دفاع دفاع سایبری ایالت را هماهنگ می کند

سازمان دفاع ملی، سازمان داوطلبانه دفاع ملی، توسط وزارت سایت پلیس فتا دفاع سازماندهی و آموزش دیده است و در حال حاضر در حال توسعه قابلیت های دفاع سایبری خود است.

واحد سایبری در لیگ دفاع، اتحاد امنیت سایبری، سه وظیفه اصلی دارد:

حفاظت از «سبک زندگی الکترونیکی» استونیایی، آموزش متخصصان فناوری اطلاعات و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد امنیت سایبری با مردم.

یک استراتژی ملی امنیت سایبری توسط کمیته استراتژی امنیت سایبری سرویس آرکوپال ایرانی تهیه شد که پس از حادثه سال 2007 تشکیل شد.

ریاست کمیته را وزارت دفاع با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت امور داخله، وزارت آموزش و تحقیقات، وزارت دادگستری و وزارت اقتصاد.

برای اجرای این استراتژی، شورای امنیت سایبری در کمیته امنیت دولت جمهوری ایجاد شد.

هدف این استراتژی کاهش آسیب‌پذیری استونی در فضای سایبری، جلوگیری از حملات سایبری و بازیابی زیرساخت‌های حیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن در صورت بروز چنین مواردی است.

یک حمله برای این منظور، استراتژی اهداف استراتژیک زیر را شناسایی می کند: ایجاد یک سیستم چند سطحی از اقدامات امنیتی، گسترش تخصص در امنیت اطلاعات، ایجاد اصلاحات نظارتی و تقویت همکاری بین المللی.

واحدی در وزارت امور اقتصادی امنیت سیستم های لیف بافتنی جدید اطلاعات دولتی را تضمین می کند.

استونی بر عضویت خود در ناتو و همکاری بین المللی به عنوان وسیله ای برای تقویت قابلیت های دفاعی خود تأکید می کند.

مرکز تعالی دفاع سایبری تعاونی ناتو، که در سال 2008 در تالین تأسیس شد، به منظور ترویج همکاری، اشتراک اطلاعات و تحقیقات در زمینه امنیت سایبری تأسیس شد.

کشورهای حامی این مرکز عبارتند از: استونی، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، اسلواکی و اسپانیا.

استونی همچنین یک دپارتمان حفاظت از زیرساخت های با ۱۰۰ میلیون چیکار کنم حیاتی ایجاد کرده است که وظیفه دارد از شبکه های عمومی و خصوصی در سطح استراتژیک دفاع کند.

آنها ارزیابی خطر را انجام می دهند، اطلاعات مربوط به زیرساخت های حیاتی را جمع آوری می کنند و اقدامات دفاعی را برای مقابله با تهدیدات سایبری پیشنهاد می کنند.

پروژه ها شامل نقشه برداری از زیرساخت های حیاتی، طراحی طرح های اضطراری و ارزیابی ریسک برای حملات سایبری در مقیاس بزرگ است.

  • منابع:
    1. Cybersecurity and Cyberwarfare
  • تبلیغات: 
    1. بند رختی می تواند در مقابل سونامی و سیل از شما محافظت کند!
    2. آیا میدانید کدام بیماری با کره بادام زمینی ریشه کن میشود؟
    3. بانوی خوش ذوق آذری که با سرامیک صنایع دستی می سازد
    4. با خار کاکتوس سوزن خیاطی بسازید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *