توزیع انواع اردک تجاری گوشتی مازندران

گوشت بلدرچین در مشهد  و تجاری در انواع مختلفی از نژاد ها امروزه پرورش داده شده و نگهداری می گردند که درصد بالایی ازین طیور در مازندران هم اکنون پرورش می یابند و بصورت زنده نیز توزیع می گردند.
انواع مختلفی از اردک ها وجود دارند که بعنوان پرنده های تجاری و پرورشی شناخته شده اند و همانند مرغ های گوشتی و تخمی برای تولید گوشت و تخم اردک مورد بهره برداری قرار می گیرند.
اردک ها پرندگانی آب دوست هستند که البته در برخی از نژاد های گوشتی و تجاری هیچ علاقه ای به آب ندارند ولی برای تولید گوشت بهتر از پرنده دیگری می توانند وزن اضافه کنند.
خوب است بدانید که این اردک های گوشتی هم اکنون در بازار بصورت زنده توزیع می شوند و در مازندران از بیشترین پراکندگی برخوردار هستند.

خواص گوشت اردک تجاری

گوشت بلدرچین زنده و گوشتی از گوشت سفید، مقوی و خوشمزه برخوردارند و گوشت شان بدون پوست دارای کمترین کلسترول می باشد یعنی گوشت این اردک ها اگر بدون پوست طبخ گردد بهتر است.
گوشت اردک هایی که در این راستا پرورش یافته اند دارای طبیعتی گرم هستند و برای افراد لاغر بهترین مکمل چاقی محسوب می شوند و حتی به گفته پزشکان خوردن این گوشت ها برای تقویت کلیه ها مفیدند.
گوشت اردک معمولاً دیر هضم است ولی با مصرف مواد دیگر همراه با آن می توان این قابلیت را کاهش داد و همچنین افرادیکه دارای دستگاه گوارش سالم هستند این گوشت مفید ترین محصول پروتئینه خواهد بود.
ناگفته نماند گوشت اردک خون ساز بوده و بال، گردن و جگرش بهترین مولد خون به حساب می آیند به همین علت دختران جوانی که فقر آهن دارند یا افرادیکه در نقاهت بیماری بعد از عمل به سر می برند می توانند ازین گوشت بعنوان یک دارو استفاده نمایند.