اردک های تخمگذار پرورشی از پرنده هایی با تولیدات بالا هستند که تخم هایی بسیار باکیفیت تولید کرده و در انواع مختلفی از اردک اهلی وجود دارند و هم اکنون در بازار تهران با قیمت های مناسب قابل خریداری اند.
اردک های تخمگذار از مهم ترین طیور پرورشی هستند که برای تولید تخم هایی باکیفیت پرورش داده می شوند و در در تمامی نقاط دنیا پراکندگی دارند.

اردک های تخمی همانند دسته گوشتی یا زینتی امروزه بصورت جوجه های یکروزه یا چند ماهه بفرروش می رسند و در راستای تولید محصول نگهداری می شوند.
امروزه در بازار تهران انواع گوناگونی ازین نژادها یعنی گونه تخمگذار خرید و فروش می شوند و با قیمت هایی مناسب در معرض فروش قرار می گیرند.

مشهور ترین اردک های تخمگذار

اردک های تخمگذار چندین نژاد متنوع را شامل شده اند که در ادامه چند مورد از مشهورترین نژادها را عنوان می کنیم.
یکی ازین نژادها دونده هندی ست که موطن اصلی این اردک های تجاری جنوب چین بوده و از لحاظ شکل ظاهری تفاوت آشکاری با دیگر گونه ها دارند.

اردک های دونده هندی از بدنی عمود بر زمین برخوردار هستند و شباهت زیادی به پنگوئن دارند و این شباهت بیشتر بخاطر طرز راه رفتن شان است.
اردک های دونده هندی برخلاف نامشان نه دونده های خوبی هستند و نه منشا هندی دارند البته نسبت به سایر نژادهای تخمگذار جنب و جوش بهتری دارند.
از نژادهای مشهور دیگر در خصوص تولیدتخم می توان به اردک های کمپل اشاره کرد که در واقع این اردک ها تخم هایی درشت با وزن تقریبی هشتاد گرم می گذارند و در هر دوره می تواند تا 220 عدد تخم تولید نمایند.
اردک های کمپل در واقع توسط فردی بنام کمپل پدید آمدند و از تلاقی نژادهای ررئن و دونده هندی و مالارد بوجود آمده اند و جزو اردک های تخمگذار نسبتاً جدید به حساب می آیند.

ارپینگتون اردک تخمی دیگری است که از اختلاط نژادهای دونده هندی، ایلسبوری و روئن پدیدار گشته اند و صرف نظر از تولید تخم بالا و تولید تخم های باکیفیت، دارای گوشت خوب و بسیار لذیذی هم هستند و در هر دوره تخمگذاری تا 180 تخم تولید می کنند. اردک های نژاد رزکایانا نژادی بوجود آمده در مسکو می باشند که همانند دیگر نژادهای اصلاح شده از تلفیق چند نژاد پدیدار گشته اند و آن نژادها عبارتند از نژاد محلی، خاکی کمپل و پکنی.
میانگین تخمگذاری این اردک ها هم 200 تخم در هر دوره می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *