خرید انواع جوجه اردک های اهلی سالم

اردک های اهلی موجوداتی سازگار با توانایی تولید گوشت بالا هستند که امروزه انواع مختلفی از جوجه های این اردک اهلی با سالم ترین وضعیت و بصورت زنده خرید و فروش می شوند و با قیمت مناسب عرضه می گردند.

جوجه اردک های اهلی پرنده هایی پرورشی هستند که اصلی ترین هدف پرورش شان تولید گوشت سالم و مقوی اردک بوده و اغلب شرکت های تولید و توزیع گوشت ازین اردک ها بعنوان پرندگان سودمند یاد می کنند چراکه اردک های اهلی می توانند در عین تولید گوشت با هر محیطی هم سازگاری داشته باشند.

انواع اردک های اهلی

اردک های اهلی را می توان با دو تقسیم بندی کلی در گروه های گوناگون جا داد که یکی از این تقسیم بندی ها اردک ها را بر اساس شکل ظاهری تقسیم می کند و در تقسیم بندی دیگر اردک ها بر اساس محصول دهی و بهره رسانی گروه بندی می گردند.
در تقسیم بندی اول یعنی دسته بندی بر اساس شکل ظاهری و فنوتیپ می توان گفت که از نظر شکل ظاهر برخی از اردک ها دارای نوک بلند و پهن می باشند و دور آن هیچ زائده گوشتی وجود ندارد و دور چشمان شان هم معمولی و فاقد زائده گوشتی است مثل اردک های ایلسبوری، پکنی، دونده هندی، سوآن، کمپل خاکی، زرکالنایا.

در عوض نوعی دیگر از اردک ها دارای مشخصات عکس اردک های قبلی هستند یعنی نوک کوتاه و باریک دارند یا زائده های گوشتی دور چشم و نوک وجود دارد که به این اردک ها باربری گفته می شود و از مشهور ترین نژاد ها که در این دسته قرار دارد نژاد موسکوی می باشد.
در دسته بندی دوم که بر اساس محصول دهی اردک ها را تقسیم می کنند می توان گفت اغلب که اردک ها بر اساس نوع محصول در سه گروه جای دارند که عبارتند از دسته اول اردک های گوشتی، دسته دوم اردک های تخمگذار و دسته سوم اردک های مولد که در این خصوص هریک از دسته ها خود چندین نژاد را شامل می شوند.

با این حساب دریافتیم که اردک های اهلی با دو تقسیم بندی کلی در دسته های گوناگون قرار گرفته اند و خوب است بدانید که هریک ازین اردک های اهلی هم اکنون با سالم ترین وضعیت قابل خریداری می باشند و توسط مراکز پرورشی عرضه می گردند و جوجه های این طیور پرورشی را هم می توان بصورت کاملا سالم تهیه کرد.