اردک های گوشتی مازندران از مشهورترین طیور پروشی می باشند که اردک اهلی در بهترین نژادها در مازندران پرورش می یابند و بصورت زنده قابل خریداری می باشند.
اردک ها از پرنده هایی هستند که گوشت شان در بسیاری از نقاط ایران طبخ می گردد و بعنوان پرطرفدار ترین گوشت طیور مصرف می شود.
این طیور در شمال کشورمان مازندران بصورت گسترده ای پرورش داده می شوند و درکل مازندران به داشتن اردک های گوشتی اصیل و پرگوشت مشهور است و امروزه تعداد زیادی ازین پرندگان را در راستای تولید گوشت پرورش می دهد.
اردک های گوشتی مازندران درحال حاضر هم بصورت گوشت تازه و گرم عرضه می شوند و هم بصورت زنده قابل خریداری اند که با بهترین وضعیت بفروش می رسند.

خواص گوشت اردک پرورشی و گوشتی

اردک های پرورشی و گوشتی که در مازندران عرضه می شوند همگی از گوشتی مقوی برخوردارند که خواص درمانی و غذایی گوشت شان بی همتاست و بهترین منبع پروتئین محسوب می شوند.
یکی از گرم ترین گوشت ها متعلق به اردک های گوشتی و پرورشی می باشد که در بین سایر طیور هم گرم ترین گوشت را دارد و برای تقویت جسمی بهترین محصول پروتئینه حیوانی به حساب می آید.

خوردن گوشت اردک فوایدی دارد که یکی ازین فواید تقویت کلیه است و قایده دیگرش مربوط می شود و درمان برخی بیماری ها مثل رفع تنگی نفس، رفع تپش قلب، رفع کم خونی و فقر آهن، درمان سوزش معده و خشونت صدا و همچنین درمان لاغری های شدید.
با خوردن گوشت اردک نه تنها از نظر جسمی تقویت می شوید بلکه هرماده معدنی مورد نیاز بدن تان را با آن تامین می سازید و بطور کلی می توانید با خوردن گوشت اردک سلامت را به بدن تان برگردانید به همین خاطر است که امروزه گوشت اردک را برای ناقهین بیماری های سخت تجویز می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *