چرم

نوع خاصی از دباغی گودال برای چرم چسب دار بسیار بادوام و دانه دار، به ویژه چرم های زیره. چرم در “برنزه” عوامل دباغی گیاهی بالغ می شود.

از بلوط یا صنوبر، در یک دوره دباغی طولانی مدت دوازده ماه یا بیشتر.اصطلاح سنتی برای چرم رنگ شده و با کیفیت بالا. آنیلین که قبلاً از قیر به دست می‌آمد، برای چندین دهه برای رنگ‌های چرم استفاده نمی‌شد.

چرم صافی که ظاهر آن به گونه ای طراحی شده است که با رنگرزی، چاپ و یا اسپری کهنه به نظر برسد. عمدتاً در پوشاک، مبلمان یا کالاهای چرمی یافت می شود.

چرم یا چرم خرد شده با پوشش سطحی اعمال شده در قسمت بیرونی که ضخامت آن بیش از 0.15 میلی متر است، اما از یک سوم ضخامت کل مواد تجاوز نمی کند.چرم بسیار براق و روکش شده با سطح آینه مانند. عمدتا برای کفش و کالاهای چرمی و همچنین لباس استفاده می شود.

چرم آنیلین نوعی از چرم است که در آن پوست با کیفیت بالا با آنیلین به عنوان رنگ درمان می شود. این باعث ایجاد چرم ظریف، نرم و لطیف می شود.

به طور معمول، چرم هم به دلایل زیبایی و هم برای پوشاندن لکه ها رنگ می شود. با این حال، چرم آنیلین رنگی نیست. اغلب از اصطلاح چرم برهنه استفاده می شود. این باعث می شود چرم بهتر نفس بکشد و چرم را در هوای گرم و سرد راحت تر می کند.

با این حال، هنگام استفاده از مبلمان ساخته شده از این چرم، دقت بیشتری لازم است. به ویژه در برابر نور خورشید مستعد تغییر رنگ است و در برابر ریختن مایعات آسیب پذیر است.

چرم مصنوعی پارچه‌ای از روکش است که برای جایگزینی چرم در زمینه‌هایی مانند اثاثه یا لوازم داخلی، پوشاک و پارچه‌ها و دیگر مصارفی که نیاز به روکش چرم‌مانند است، اما جنس واقعی آن مقرون به صرفه یا نامناسب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *