دورنمای تبدیل دستکش جراحی کافی است تا بسیاری از مدیران OR به بازنشستگی فکر کنند. دستکش‌های لاتکس با راحتی، تناسب و انعطاف‌پذیری خود، برای نسل‌ها پایه اصلی در ORها بوده‌اند.

اکنون برخی از بیمارستان‌های بزرگ، از جمله بیمارستان جانز هاپکینز در بالتیمور – که ویلیام هالستد، اولین رئیس جراحی آن، با معرفی دستکش‌های جراحی لاستیکی در ایالات متحده در دهه 1890 اعتبار دارد – و شبکه 9 بیمارستان کلینیک کلیولند به طور کامل به دستکش‌های جراحی مصنوعی روی آورده‌اند. .

استفاده از دستکش های لاتکس در اواخر دهه 1980 زمانی که آلرژی دستکش جراحی پودری به لاتکس به یک بیماری همه گیر تبدیل شد به یک موضوع تبدیل شد.

این بیماری همه گیر با میانبرهایی مرتبط است که تولید دستکش برای پاسخگویی به تقاضای ایجاد شده توسط اقدامات احتیاطی جهانی افزایش یافت.

حدود 15 سال پیش پودر دستکش به عنوان عامل دستکش جراحی ضد ویروس اصلی آلرژی به لاتکس شناخته شد.

پودری که در هوا منتشر می شود، پروتئین های لاتکس حساسیت زا را حمل می کند که می توان آن را استنشاق کرد.

مطالعه A1996 ارتباط مستقیمی بین آلرژن های لاتکس دستکش جراحی اپی پرفکت موجود در هوا و استفاده از دستکش لاتکس پودری در OR پیدا کرد.

پودر همچنین با مشکلات دیگری مانند گرانولوم و چسبندگی در بیماران جراحی مرتبط است.

در پاسخ، شرکت ها شروع به تولید دستکش های لاتکس بدون پودر و پروتئین دستکش جراحی حریر پایین کردند. بسیاری از ORها به این دستکش‌های لاتکس بهبود یافته روی آوردند و دستکش‌های مصنوعی و سایر لوازم غیرلاتکسی را برای بیماران و پزشکان حساس به لاتکس فراهم کردند.

  • منابع:
    1. Johns Hopkins, Cleveland Clinic ban latex gloves from their ORs
  • تبلیغات: 
    1. فردی که با لولا توانست به پرواز در بیاید!
    2. تولید نوعی چرم با استفاده از ضایعات صنعتی!
    3. اردک اهلی بزرگ کوچک رنگی
    4. دلایل اهمیت مدیریت مالی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *