غاز خانگی + قیمت خرید فروش

قیمت خرید غاز خانگی با توجه به زمان خرید متفاوت است و به این معنا است که قیمت غاز در فصل پاییز، پایین است و این به دلیل کم بودن میزان مرگ و میر جوجه های غاز ها ‌و همچنین زیاد بودن میزان تولد آنها است. این غاز ها با تغذیه بهتر به مقدار بیشتری گوشت تولید می کنند و این باعث افزایش قیمت غاز ها می شود. همچنین نوع غاز نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است. که این بر اساس هدف پرورشی و همچنین میزان پراکندگی نژاد مورد نظر در منطقه، شهر یا کشور دارد و این عوامل هستند که محدوده قیمت را تغییر می دهند.

غاز خانگی + قیمت خرید فروش

غاز خانگی

غاز خانگی یکی از پرندگان آبزی غاز خانگی است که دارای ویژگی های جالب و خوبی است. این پرنده تخم گذار است و انسان ها نیز از گوشت آن به عنوان غذا استفاده می کنند. زیرا گوشتی با کیفیت بالا دارد. از ویژگی های ظاهری این پرنده این است که منقاری پهن دارد، بدن آن بزرگ است و گردنی بلند دارد.

این پرنده دارای احساسات است و بسیار مهربان است و نسبت به محل زندگی و صاحب خود بسیار وفادار است. همچنین هوش زیادی دارد و می توان از آن به جای سگ در نگهبانی استفاده کرد . این یک کار بسیار منطقی است چون غاز هنگام مواجه ‌شدن با هر نوع خطر و ریسک، شروع به سروصدا می‌کند و پرورش ‌دهندگان را باخبر می‌کند.

این پرنده در خانه های بسیاری پرورش می یابد. و مردم از آن تغذیه می کنند همچنین از تخم آن نیز استفاده می شود. این پرنده در یک ‌سالگی تخم می گذارد و در دو سالگی به بلوغ کامل می رسد. غاز خانگی نیز همین گونه است و پرورش دهندگان از این پرنده محافظت می کنند تا به بلوغ کامل برسد و زمانی که به این دوره پا نهاد انسان ها از تخم و گوشت آن استفاده می کنند.

غاز خانگی در اکثر مناطق کشور ایران پرورش می یابد و این به دلیل آسان بودن پرورش و تغذیه، میزان پایین مرگ و میر و بیماری، رشد زیاد و… است. و به همین دلیل افراد زیادی به پرورش و رشد این پرنده اقدام کرده‌ اند.

غاز خانگی ایرانی

غاز خانگی ایرانی پرورش غاز یکی از شغل های پر در آمدی است که هر فردی تمایل به انجام پرورش غاز خانگی دارد . این شغل را می شود در خانه نیز به راحتی انجام داد. زیرا زمانی که صرف رشد جوجه ها می شود کوتاه است و بازده بالایی هم ‌دارد. به همین دلیل ایرانی ها نیز از این طریق شغل پر درآمدی را بر می گزینند و سود زیادی می کنند.

این پرنده گیاه خوار هست و از گیاهان مراتع و مزارع پرورش غاز تغذیه می کند. همچنین از گیاهان رشد یافته در آبگیر ها تغذیه می کند. این پرنده برای زندگی به آب فراوانی نیاز دارد. علاوه بر این موارد می توان آن را به عنوان غذا برای انسان دانست و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین سود بیشتری نسبت به پرندگان خانگی دیگر دارد و مردم بیشتر به پرورش غاز اقدام می کنند. در ادامه به چند نوع غاز که در ایران رشد یافته اند و نژادی خارجی دارند. با ظاهر و ویژگی های آنها اشاره می کنیم:

۱) غاز امبدن: این غاز جثه‌ای بسیار بزرگ دارد و نژاد آن المانی است. زیبایی چشمگیری دارد و زیبایی و محبوبیت زیاد این پرنده باعث شده تا جوجه کشی غاز امبدن در بین افراد رواج بیشتری پیدا کند. پر و بال های نارنجی سایه دار، رنگ منقاری روشن در مقایسه با رنگ پاها و همچنین به رنگ آبی چشمان از دیگر مشخصه های این پرنده است.

۲) غاز نژاد آفریقایی: دارای هیکلی بزرگ بوده است و به همین دلیل آن را به عنوان سنگین ترین غاز در میان غاز های هم ردیف خود می دانند. دارای بدنی کشیده، گردنی کلفت و رنگ سفید و قهوه‌ای است. به علاوه در نژاد های بالغ این دسته از غاز های آفریقایی دارای برجستگی دکمه مانندی در بالای منقارشان می باشند که رنگ این دکمه می تواند در اثر شرایط محیطی تغییر کند.

۳) غاز نژاد کانادایی: از ویژگی های ظاهری آن می توان به گردنی بزرگ و دراز و همچنین وجود لکی زیبا و سفید که همانند یک کراوات در زیر گلوی این نژاد قرار گرفته است، اشاره نمود و به همین دلیل به این نژاد علاوه بر نژاد غاز کانادایی، نژاد غاز کرواتی نیز گفته می شود.

۴) غاز لینی: جثه‌ای متوسط و از رنگ سفید و خاکستری تشکیل شده است. وزن این مدل از غاز های نر چیزی در حدود هفت کیلوگرم و وزن غاز های ماده نیز چیزی در حدود پنج تا شش کیلوگرم است.

۵) غاز زرد آمریکایی: این غاز بسیار زیبا است و جثه‌ای متوسط دارد. وزن غاز نر و ماده در این نوع متفاوت است به طوری که وزن غاز نر هشت کیلو گرم و وزن غاز ماده‌ی آن هفت کیلو گرم است. چشمان بسیار زیبای فندقی رنگ و همچنین رنگ نارنجی در منقار، ساق پا و پنجه های آن از ویژگی های دیگر غاز آمریکایی است.

غاز خانگی سیاه

غاز خانگی سیاه غاز خانگی سیاه که از نژاد غاز کانادایی است، همانطور که از نامش پیداست تقریبا سیاه رنگ است. این غاز از نوع غاز های وحشی است که بعد از گذشت مدتی به غاز خانگی تبدیل شده است. غاز پرنده‌ای بسیار زیبا و با هوش است. و به طور کلی ویژگی هایی دارد. این پرنده پاهایی بلند، گردنی دراز، سر بزرگ و بین دو چشم پوشیده با پر می باشد. دم آن بلند است و منقارش نسبت به جثه اش باریک می باشد. این غاز انواع گوناگونی دارد که هر کدام رنگی مختلف دارد. که با توجه به محیط زندگی خود شکل و رنگ آنها متغیر است و به رنگ های سفید، قهوه‌ای، خاکستری و… در می آیند.

غاز خانگی تخمگذار

غاز خانگی تخمگذار این پرنده انواع متعددی دارد و می توان تعدادی از آنها را در خانه و به صورت محلی پرورش داد که به آن ها غاز خانگی تخمگذار می گویند. این نوع غاز ها تخم گذار هستند و مردم محلی از تخم آنها به عنوان غذا استفاده می کنند. همچنین تعدادی از افراد تخم آن ها را به عنوان یک محصول محلی به فروش می رسانند. این تخم ها بسیار پر کار برد هستند و ارزش زیادی برای بدن دارند زیرا سرشار از ویتامین و پروتئین هستند و به همین دلیل افراد زیادی آنها را می خرند.

در صورتی که تمایل به خرید این موجودات دارید، می توانید با مراجعه به سایت ما به ثبت سفارش و خرید محصول بپردازید. سایت ما شرایط خرید سهل و ساده را برای شما علاقه مندان فراهم آورده است.