اردک های زنده گوشتی امروزه از طریق فروشگاه های معتبر اینترنتی در بازار عرضه می شوند که برای خرید این طیور می توانید به سایت های فروش مراجعه کنید و هر پرنده ای ازجمله اردک های گوشتی را سفارش دهید.
اردک پرنده ای اهلی و نخستین پرنده پرورش یافته دست بشر است که امروزه هنوز هم توسط ما پرورش می یابد و با سه هدف تولید گوشت، تولید تخم و جوجه کشی مورد توجه همگان قرار گرفته است.
در بین سه دسته گوشتی، تخمی و مادر تنها گوشت بلدرچین در مشهد گوشتی هستند که بیشترین جمعیت را دارند و این امر بخاطر ارزش بالای گوشت اردک هاست که باعث شده اکثر پرورش دهندگان آنها را نگهداری کنند.
اردک های پرورشی و گوشتی ه مبصورت زنده قابل خریداری اند و هم می توانید گوشت شان را از طریق فروشگاه های معتبر تهیه نمایید البته این فروشگاه ها امروزه امکان خرید اینترنتی اردک زنده پرورشی را در انواع نژادها فراهم کرده اند.

اردک های گوشتی و نژاد های مطرح

اردک های گوشتی از چند نژاد مطرح برخوردارند و بطور کلی ده ها نژاد اصلاح شده یا اصیل را تشکیل می دهند.
اردک های ارده ای یکی از نژادهای مطرحی هستند که تا 1300 گرم وزن گیری دارند و به طول 50 سانتی متر می رسند و همچنین دارای پر و بال خاکستری می باشند.
اردک های ارده ای از نظر تولید گوشت مناسب اند و امروزه در ایران و دیگر کشورها بصورت زنده قابل خریداری اند.
اردک های مسکووی یا اسرائیلی هم یک نژاد مشهور و معروف از اردک های پرورشی ست که تولید گوشت شان آنها را به مناسب ترین طیور گوشتی تبدیل کرده است و در کشورمان بصورت اینترنتی عرضه می گردند.
اردک های روئن نیز نوعی نژاد فرانسوی اند که رنگی خاکستری متمایل به روشن دارند و از پرهایی با لکه های آبی بسیار زیبا برخوردار می باشند.
روئن از نژادهای مهمی ست که وزن بالا دارد و تا 4 کیلوگرم گوشت تولید می نماید و مطرح ترین گوشت بلدرچین زنده پرورشی به شمار می روند.
از اردک های مشهور دیگر نژاد زرکالنایا هستند که بعنوان اردک های روسی معرفی می شوند و همانند دیگر نژادها بصورت زنده قابل خریداری و پرورش می باشند.
اردک های کارولین نیز اردک هایی با پرهای بسیار رنگارنگ و زیبا هستند که گاه بعنوان طیور زینتی مورد خرید و فروش قرار می گیرند اما در تولید گوشت هم می توانند توانایی چشمگیری از خودشان نشان دهند.
به جز نژادهای یاد شده هنوز هم ده ها نژاد پرورشی دیگر وجود دارند که هریک به نوعی گوشت تولید می نمایند و بسته به شرایط پرورشی و آب و هوای محیط می توانند بین دو الی هشت کیلوگرم گوشت تولید کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *