انواع مختلفی از اردک های تخمگذار امروزه در بازار بصورت زنده خرید و فروش می شوند که یکی ازین نژادهای تخمی گونه خاکی کمپل می باشد و بعنوان بهترین اردک اهلی ارائه می گردد.
اردک ها همچون سایر طیور اهلی با هدف پرورش و تولید محصولات پروتئینه خرید و فروش می شوند و بصورت زنده در اختیار پرورش دهندگان طیور قرار می گیرند.

این پرنده ها که نخستین طیور اهلی شده توسط بشر هستند امروزه نیز در گله های بسیار بزرگ پرورش می یابند و در چند نژاد مختلف روی زمین زندگی می کنند یا در مراکز پرورشی نگهداری می شوند.

اردک ها نیز همچون مرغ ها یا قرقاولان و دیگر پرنده ها و جانداران پرورشی در انواع گوناگونی از نژاد ها جای می گیرند که تمامی شان در سه دسته کلی و بزرگ گوشتی، تخمگذار و زینتی قرار گرفته و با اهداف تجاری و اقتصادی تولید گوشت، تولید تخم و جوجه کشی خرید و فروش می شوند یا پرورش می یابند.

اردک های تخمگذار خاکی کمپل بهترین نژاد تخمی

همانطور که گفتیم یکی از گروه هایی که اردک ها با انواع نژاد ها در آن جای گرفته اند گروه اردک های تخمگذار هستند.
اردک های تخمگذار در برخی از نژاد ها توانایی بسیار بالایی دارند و به همین علت برخی ازین نژادها شهرت جهانی یافته اند مثل اردک های نژاد خاکی کمپل.
اردک های تخمگذار خاکی کمپل خود از تلاقی دو نژاد روئن و دونده هندی پدید آمده اند که نژاد رون از نوع تخمی و گوشتی ست و همچنین نژاد دونده هندی از نوع تخمی می باشد بنابراین اردک های خاکی کمپل از تلاقی دو نژاد متفاوت بوجود آمده اند.

این اردک ها توانایی بسیار عالی در تخمگذاری دارند و می توانند در مدت تخمگذاری تا 250 عدد تخم بگذارند و جالب اینجاست که تخم شان از نظر اندازه بسیار درشت تر از تخم دیگر اردک ها می باشد به همین علت نژاد خاکی کمپل از باارزش ترین نژادهای تخمی در بین طیور پرورشی و اهلی به حساب می آید و امروزه در بازار بصورت زنده از استقبال فراوان برخوردار است.
اردک های تخمی کمپل از نظر شکل ظاهری نیز دارای پرهایی هستند که روی گردن و سر و بال شان را فراگرفته و رنگ پرهای پشت شان هم برنزه می باشد که به سبز تمایل دارد و پرهای بدن شان هم به رنگ خاکی ست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *