قارچ

قارچ دکمه ای روز از جمله غذاهایی هستند که تصور می شود نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی دارند.

در حال حاضر، دانشمندان با بودجه خدمات تحقیقات کشاورزی (ARS) یک مطالعه مدل حیوانی و کشت سلولی انجام داده اند که نشان می دهد قارچ دکمه ای سفید فعالیت سلول های حیاتی در سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

در ایالات متحده، قارچ دکمه ای سفید 90 درصد از کل قارچ های مصرفی را تشکیل می دهد.این مطالعه در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA در مورد پیری (HNRCA) در دانشگاه تافتس توسط مدیر مرکز، سیمین میدانی، همکار دایونگ وو و دیگران انجام شد.

نتایج نشان می‌دهد که قارچ‌های دکمه‌ای سفید ممکن است با افزایش تولید پروتئین‌های ضد ویروسی و دیگر پروتئین‌هایی که توسط سلول‌ها آزاد می‌شوند و در عین حال به دنبال محافظت و ترمیم بافت هستند، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کنند.

وو و همکارانش در آزمایشگاه ایمونولوژی تغذیه ای HNRCA در بوستون، ماساچوست حضور دارند. مرحله کشت سلولی این مطالعه نشان داد که قارچ دکمه ای سفید بلوغ سلول های سیستم ایمنی به نام “سلول های دندریتیک” را از مغز استخوان افزایش می دهد.

سلول‌های دندریتیک می‌توانند گلبول‌های سفید مهم سلول‌های T را بسازند که می‌توانند آنتی‌ژن‌های موجود در میکروب‌های مهاجم را شناسایی و در نهایت غیرفعال یا از بین ببرند.

به گفته میدانی، زمانی که سلول های سیستم ایمنی در معرض عوامل بیماری زا مانند باکتری ها قرار می گیرند، بدن شروع به افزایش تعداد و عملکرد سلول های سیستم ایمنی می کند.

مردم برای ایجاد دفاع کافی در برابر پاتوژن به منبع کافی از مواد مغذی نیاز دارند. نکته کلیدی جلوگیری از کمبودهایی است که می تواند سیستم ایمنی را به خطر بیندازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *