مردی برای خریدن شکلات هیس قرمز شبانه روز کار میکند

بررسی شواهد در سال 2016 نشان داد که یک سهم روزانه 20 گرمی شکلات هیس قرمز باید حداقل 200 میلی گرم فلاوانول و 100 میلی گرم اپیکاتچین داشته باشد تا اثری مشابه با کاکائو داشته باشد.

روش‌های فرآوری مورد استفاده در صنعت شیرینی‌سازی به این معنی است که 20 گرم شکلات حاوی این مقدار فلاوانول نیست، بنابراین نمی‌توان آن را فوایدی مشابه کاکائو در نظر گرفت.

اگر چه حاوی کمتر از کاکائو است، شکلات تلخ حاوی فلاوانول بیشتری نسبت به شکلات شیری است، در حالی که شکلات سفید فاقد کاکائو است و اصلاً فلاوانول ندارد.

محتوای کاکائو شکلات تلخ به طور گسترده ای از 35٪ تا 95٪ متفاوت است. به طور کلی، هر چه محتوای کاکائو بالاتر باشد، محتوای فلاوانول بیشتر و طعم تلخ تر است، اگرچه همیشه اینطور نیست زیرا روش فرآوری نیز تأثیر دارد.

تئوبرومین یک ماده شیمیایی گیاهی است که در کاکائو و چای یافت می شود. در حال حاضر برای مزایای بالقوه سلامتی مانند کاهش فشار خون در حال تحقیق است. با این حال، مانند فلاوانول ها، به نظر می رسد که بخش های کوچک شکلات حاوی تئوبرومین کافی برای دریافت فواید کاکائو نیست.

نوع چربی موجود در شکلات تلخ نیز در رسانه ها به عنوان سالم برجسته شده است.

چربی اشباع شده کلسترول LDL (که گاهی اوقات کلسترول بد نامیده می شود) را در خون افزایش می دهد، بنابراین توصیه می شود که چربی های اشباع شده را با چربی های غیراشباع تک یا پلی غیراشباع سالم تر برای قلب جایگزین کنید که کلسترول LDL را کاهش می دهد.

با این حال، نوعی چربی اشباع شده در رژیم غذایی به نام اسید استئاریک وجود دارد که اثر خنثی بر کلسترول خون دارد آن را افزایش یا کاهش نمی دهد.

شکلات تلخ حاوی مقداری اسید استئاریک است و همین امر منجر به این ادعا شده است که شکلات کلسترول خون را افزایش نمی دهد. متأسفانه، شکلات تلخ همچنین حاوی چربی های اشباع شده است که باعث افزایش کلسترول می شود.