اردک ها پرندگانی هستند که انواع مختلفی از نژادهای تخمگذار یا گوشتی را شامل می شوند و در مشهد یا شهرهای دیگر بصورت گله ای پرورش می یابند.
اردک های گوشتی به دسته ای از اردک ها گفته می شود که بعلت وزن گیری سریع و تولید گوشت خوب مورد توجه اکثر پرورش دهندگان طیور قرار گرفته اند و اردک اهلی در انواع مختلفی از درشت ترین گونه ها نگهداری می شوند.
اردک های گوشتی و پرورشی در حال حاضر در شهرهایی همچون مشهد بصورت گله ای پرورش یافته و در طی نگهداری شان از بهترین جیره های غذایی و مناسب ترین بستر استفاده می شود و بخاطر نژاد شان در زمان کمی به بیشترین وزن دست می یابند.

انواع اردک گوشتی

یکی از نژادهای گوشتی در بین اردک ها پکین می باشد که در واقع این نژاد چینی بوده و سرعت وزن گیری اش بسیار بالاست و گوشتی بسیار لذیذ دارد.
نژاد دیگری که امروزه در بین پرورش دهندگان طیور از تعداد بالا برخوردار است اردک های گوشتی روئن می باشند که در اصل نژاد روئن به فرانسه بر می گردد. اردکهای موسکوی هم از دیگر نژادهای مطرح گوشتی می باشند که زادگاه شان آمریکای لاتین است و توانایی شان در تولید گوشت بسیار بالاست.

اردک های نژاد ایلسبوری یا انگلیسی به اردک هایی گفته می شود که از پرهای سفید برخوردارند و در بلوغ تا چهار کیلوگرم وزن بدست می آورند. خوب است بدانید که این اردک ها مادران خوبی نیستند و تنها در تولید گوشت توانایی چشمگیری از خود نشان می دهند.
اردک های نژاد مسکوفسکی از اردک های روسی بسیار پرگوشتی می باشند که از نژاد خاکی کمپل پدید آمده اند و دارای سر بزرگ و وزنی معادل 3.5 کیلوگرم می باشند. این اردک ها اساساً گوشتی اند ولی در تولید تخم هم توانایی بالا دارند و می توانند صد و پنجاه تخم در هر دوره تولید کنند که وزن هریک ازین تخم ها 90 گرم است.

درکل اردک های گوشتی در نژادهای بسیار متنوعی پراکنده شده اند که هریک ازین نژاد ها به نوعی در تولید گوشت مصرفی خانواده ها دخیل اند و بصورت گله ای یا در تعداد پایین پرورش داده می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *