پسته

خرید پسته نمکی مزمز پوست‌دار مقرون به صرفه‌تر است، زیرا فقط وزن مغز آن را پرداخت می‌کنید.

قیمت پسته پوست کنده به دلیل فرآیند پوست اندازی که طی می کنند، واقعاً بالاتر است. اما با مقایسه وزن مغزها و قیمتی که به ازای هر کیلوگرم می پردازیم، متوجه می شوید که در واقع هزینه کمتری برای پسته پوست کنده به جای پسته بدون پوست پرداخت می کنید.

همچنین پسته پوست‌دار راحت‌تر خورده می‌شود، اما می‌توان گفت که برخی افراد از شکستن مغزها لذت می‌برند.

پسته پوسته دار که به مغز پسته نیز معروف است از پسته پوسته باز و بسته به دست می آید.پسته خام و بو داده هم طرفداران زیادی دارد اما همیشه این سوال مطرح بوده که کدام یک از این دو نوع پسته را بخوریم؟ پاسخ هر دو است.

چرا؟آجیل خام و بو داده برای سلامتی مفید هستند. مقادیر مشابهی از کالری، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر در هر دو نوع وجود دارد. با این حال، بو دادن آجیل می تواند به چربی سالم آنها آسیب برساند، محتوای مواد مغذی آنها را کاهش دهد و یک ماده مضر را تشکیل دهد.

از سوی دیگر، آجیل خام بیشتر از آجیل بوداده حاوی باکتری های مضری مانند سالمونلا هستند. اما این خطرات کم هستند. همچنین نحوه برشته شدن آجیل می تواند بر میزان مواد مغذی آنها تأثیر زیادی بگذارد.

اگر می خواهید آنها را به تنهایی تفت دهید، دمای آن را به مدت 15 دقیقه در حدود 140 درجه سانتیگراد نسبتاً پایین نگه دارید.این مغزها از مغز پسته کال به دست می آیند. در طی این فرآیند پوست پسته باید جدا شود.

برای این کار پسته کال قبل از پوسته پوسته شدن باید چند روز زیر آفتاب خشک شود. پس از آن باید پوست دانه نرم شده را جدا کرد تا مغز تازه، سبز و خوشمزه پسته به دست آید.

این هسته ها بر اساس شدت رنگ سبزشان طبقه بندی می شوند. هسته ای که رنگ سبز تیره تری دارد قیمت بالاتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *