نبات

نبات زرد نرم در درجه اول از یک ماتریس قند آمورف با ویژگی های چسبندگی و چسبندگی بالا تشکیل شده است که با خنک شدن سریع محلول شکر فوق اشباع تولید می شود.

ادغام فوندانت در نبات زرد نرم منجر به تبلور مجدد جزئی قند بی شکل می شود به طوری که کریستال های قند پراکنده فاز آمورف پیوسته را مختل می کنند.

این امر انسجام را کاهش می دهد و بافت کوتاهی ایجاد می کند که مسئول شکستگی ترد است. پردازش نهایی (به عنوان مثال، برش و بسته بندی) معمولاً در دمای بین 25 تا 45 درجه سانتیگراد و مقیاس زمانی کوتاه انجام می شود.

این مطالعه اثرات دما و مقیاس زمانی را بر خواص ترمو مکانیکی انواع مختلف آب نبات های نرم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. استفاده از اصل برهم نهی دما زمان در آزمایش‌های برشی نوسانی با دامنه کوچک منجر به منحنی‌های اصلی می‌شود که یک پنجره فرکانس تا 105 راد بر ثانیه را پوشش می‌دهد، از این رو مقیاس زمانی که در پردازش سریع مرتبط است.

فاکتورهای جابجایی مربوطه به خواص مواد بستگی دارد و عامل اصلی تأثیر، حضور یک فاز کریستالی است. آزمایش‌های ساده نفوذ و کشش اطلاعات بیشتری در مورد رفتار مواد، به‌ویژه با توجه به تأثیر دما بر چسبندگی و چسبندگی، به دست می‌دهد.

نتایج این مطالعه برای بهینه‌سازی بیشتر فرمول‌های آب نبات نرم برای اطمینان از پردازش سریع و بدون مزاحمت پشتیبانی می‌کند.

فن آوری برای ساخت آب نبات به طور کلی همگام با تکنولوژی آن زمان بوده است. به عنوان مثال، زمانی که نیروی بخار در کارخانه های نساجی و مهندسی رایج شد، نیروی بخار در کارخانه های تولید آب نبات نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ساخت و مصرف آب نبات در طول انقلاب صنعتی در قرن 19 به شدت افزایش یافت. آب نبات قبلاً با دست ساخته شده بود، یا گهگاه در خانه یا توسط متخصصان مشاغل کوچک و محلی. افزایش مکانیزاسیون باعث کاهش قیمت و افزایش تولید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *