آتل

آتل فایبرگلاس ارتوپدی دستگاه های پزشکی هستند که برای رفع مشکلات اسکلتی عضلانی طراحی شده اند.

آنها برای تراز کردن، اصلاح موقعیت، حمایت، تثبیت و محافظت از بخش‌های خاصی از بدن (به ویژه عضلات، مفاصل و استخوان‌ها) در حین بهبودی از آسیب یا ضربه استفاده می‌شوند.

این وسایل پزشکی اغلب برای بیمار تجویز می شود تا در طول فرآیند بهبودی و توانبخشی استفاده شود.

بسیاری از زمینه های تخصصی مراقبت های بهداشتی از بریس های ارتوپدی استفاده می کنند، از جمله مواردی که با توانبخشی و پیشگیری از آسیب ها، مراقبت های بعد از عمل، مراقبت های آرتروز و غیره مرتبط هستند.

یک متخصص پزشکی واجد شرایط می‌تواند تعیین کند که چه نوع بریس ارتوپدی برای بیمار ایده‌آل است و همچنین تناسب، نوع پشتیبانی، عملکرد و سطح پایداری یا محافظت را تعیین می‌کند.

آتل فایبرگلاس تحت تخصص پزشکی ارتز قرار می‌گیرند، رشته‌ای که شامل طراحی، ساخت و استفاده از بریس‌های ارتوپدی و سایر دستگاه‌های مشابه است که در خارج از بدن بیمار برای اصلاح یا بهبود عملکرد و ساختار عضلات و استخوان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شوند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که بریس های ارتوپدی را نباید بدون توصیه یا توصیه پزشک و متخصص ارتوپدی، که پزشک بالینی مسئول تجویز، ساخت، مدیریت و نظارت بر بریس های ارتوپدی و سایر ارتزها است، استفاده کرد.

آتل فایبرگلاس را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. آنها را می توان برای جلوگیری از حرکت اندام ها، بخش های خاص بدن یا مفاصل برای یک دوره از پیش تعیین شده تجویز کرد.

این می تواند در تسهیل بهبودی و موقعیت مناسب در هنگام بهبودی قسمت آسیب دیده بدن بسیار مهم باشد.

آتل ها اغلب برای محدود کردن و کمک به حرکت عمومی، حذف وزن از مفاصل و عضلات در حال بهبود یا آسیب دیده، و اصلاح شکل و عملکرد برای کاهش درد و تسهیل حرکت بهتر توصیه می شوند.

بیمارانی که از شکستگی یا شکستگی استخوان رنج می برند نیز می توانند بریس های ارتوپدی را برای کمک به توانبخشی اسکلتی عضلانی تجویز کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *