بلوک

بلوک های بتنی یک ماده پیش ساخته هستند که عمدتاً برای ساخت دیوار استفاده می شود.

مانند آجر، بلوک سقفی لیکا ها روی هم چیده شده و با ملات به هم متصل می شوند که معمولاً از سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است. بلوک ها در داخل توخالی هستند تا میله های فولادی و ملات پر شوند.

این بلوک‌ها در ابعاد و بافت‌های مختلف، از سطوح صاف سنتی گرفته تا پرداخت‌های ناهموار یا ناهموار، و همچنین واحدهای ویژه برای گوشه‌ها یا تیرهایی با آرماتورهای طولی، تولید می‌شوند.

ابعاد این بلوک ها از 8x8x16 اینچ کلاسیک که برای استفاده سازه ای در نظر گرفته شده است تا اندازه 8×3.5×39 اینچ برای دیوارهای جداکننده متغیر است. چگونه می توانیم آنها را خلاقانه در طرح های خود بگنجانیم؟

اگرچه اولین بلوک ها به صورت دستی ساخته می شدند، اما امروزه به صورت خودکار تولید می شوند و هزاران بلوک در ساعت ساخته می شوند. با این حال، با عدم نیاز به شلیک، هر واحد را می توان در محل توسط مزون های غیر ماهر ساخت.

از نظر رفتار حرارتی، دیوار بلوک در صورت انجام اقدامات مناسب می تواند به خوبی کار کند. به عنوان مثال، اطمینان از قرارگیری صحیح مخلوط در تمام اتصالات برای جلوگیری از ایجاد پل های حرارتی ضروری است.

علاوه بر این، عایق هایی مانند EPS یا پشم شیشه و پلی اتیلن به عنوان مانع بخار می توانند در داخل بلوک ها گنجانده شوند تا به عنوان گچ عایق بیرونی استفاده شوند.

سازندگان سایت How Products می گویند: “بتنی که معمولاً برای ساخت بلوک های بتنی استفاده می شود مخلوطی از پودر سیمان پرتلند، آب، ماسه و شن است.

این یک بلوک خاکستری روشن با بافت سطحی ظریف و مقاومت فشاری بالا تولید می کند.” ساخته شده . بنابراین، بلوک ها ظرفیت مکانیکی، غیر قابل احتراق و عایق صوتی خوبی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *