انجیر

انجیر خشک و غلظت خون از سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند. انجیر منبع عالی پتاسیم است، ماده معدنی که بر فشار خون و عملکرد قلب تأثیر می گذارد.

در صورت عدم وجود مقدار کافی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، کمبود پتاسیم، سدیم اضافی و در نتیجه فشار خون بالا ایجاد می شود. تحقیقات علمی نشان می دهد که خوردن منظم انجیر می تواند به تثبیت سطح پتاسیم و بهبود فشار خون تنها در چند هفته کمک کند.

برای دستگاه گوارش مفید است. کافی است روزانه سه میوه بخورید تا از بسیاری از اختلالات دستگاه گوارش در امان بمانید. فیبر که به مقدار زیاد در انجیر یافت می شود، حرکت روده را بهبود می بخشد، عملکرد آن را تنظیم می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

سلامت پوست و غشاهای مخاطی را حفظ می کند. انجیر می تواند تأثیر مفیدی بر روی پوست داشته باشد، به ویژه در افرادی که بیماری های پوستی مختلف دارند (درماتیت یا خشکی و خارش).

محصولات با عصاره میوه انجیر با موفقیت در درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. و همچنین میوه های درخت انجیر خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند.

موادی که میوه را تشکیل می دهند باکتری های مضر دهان را از بین می برند و می توانند باعث مرگ برخی از قارچ ها شوند.

در دوران بارداری توصیه می شود. انجیر به دلیل ترکیب مفید آهن، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین های گروه B برای بدن زن باردار و جنین داخل رحم او مفید است البته قبل از گنجاندن انجیر در منوی غذای زنان باردار باید با پزشک مشورت کرد.

خواص درمانی انجیر آن را به یکی از سالم ترین میوه های پاییزی تبدیل کرده است. می توان آن را به افراد سالم به عنوان منبع عناصر کمیاب و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های ضعیف شده پس از بیماری برای بازگرداندن کارایی و قدرت و افراد مبتلا به بیماری های مزمن پس از مشورت با پزشک توصیه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *