بذر

بذر زعفران در مشهد دانه هایی دارد که در زیر خاک قرار دارند و فقط گل های زعفران را بیرون از خاک می بینید.

دانه زعفران برای کاشت ضروری است. همچنین دانه‌های زعفران معمولا قهوه‌ای هستند. بنابراین برای کاشت زعفران ابتدا به دانه زعفران نیاز دارید.

اگر قصد خرید اینترنتی تخم زعفران را دارید، توجه داشته باشید که تخمه زعفران دو نوع گرمسیری و سردسیری دارد و باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود، دانه زعفران را انتخاب کنید.

در هنگام خرید تخمه زعفران باید به نکات مهمی توجه کنید مثلا دانه زعفران کاملا سالم باشد و حتما بررسی کنید که دانه زعفران آسیب نبیند که باعث از بین رفتن و گل ندادن دانه زعفران شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم از خرید اینترنتی تخم زعفران خودداری کنید. زیرا باید ظاهر آن را بررسی کنید و مراقب باشید که دانه آسیب نبیند. بنابراین خرید اینترنتی بذر زعفران گزینه خوبی نیست. شما باید شخصا به فروشگاه بروید.

با توجه به اینکه کشت زعفران در ایران یک تجارت پرسود است و ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است، بازار بذر زعفران مشتریان زیادی دارد و افراد زیادی همواره به دنبال خرید و فروش بذر زعفران هستند.

بنابراین می توان گفت اولین قدم برای کشت زعفران، خرید بذر زعفران است. برای خرید تخمه زعفران می توانید از سایت های معتبر کمک بگیرید. در همین راستا وب سایت های زیادی وجود دارد که در آن ها می توانید تخمه زعفران را خرید و فروش کنید.

همچنین در این وب سایت ها می توانید دانه زعفران را از کشاورز خریداری کنید.

لازم به ذکر است که صادرات بذر زعفران از ایران به سایر کشورها غیرقانونی است. ممکن است در برخی از کشورها جاهایی را مشاهده کنید که تخمه زعفران ایرانی می فروشند. حالا با این اطلاعات می توانید از جعلی بودن آنها مطمئن شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *