اردک های ماندارین از زیباترین اردک های نژاد پرورشی و گوشتی می باشند که انواع مختلفی از اردک اهلی را شامل می شوند و امروزه بصورت زنده قابل خریداری هستند.
اردک ها پرنده هایی اهلی در انواع نژاد های زینتی، گوشتی و تخمی می باشند که در این بین تماماً دارای گوشت حلال هستند و از گوشتی بسیار مقوی و مغذی برخوردارند.

در بین گونه های متعددی ازین طیور تنها نژادهای گوشتی با اهداف تجاری و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته اند و به نژادهای دیگر توجه چندانی نشده است به بیانی دیگر اردک های گوشتی بیش از دیگر گونه ها ارزش دارند و دلیل این امر توانایی بالای شان در تولید گوشت می باشد.

اردک های ماندارین

یکی از بهترین اردک های نژاد گوشتی را اردک های ماندارین شامل می شوند که ضمن تولید گوشت خوب بعنوان زیباترین اردک ها شناخته شده اند و در بین گونه های اردک سانان لقب ملکه اردک ها را به خود اختصاص داده اند.
جالب است بدانید که این اردک ها از نظر عشق و وفاداری به همسر هم بسیار منحصر بفردند چراکه نسبت به جفت شان وفادار بوده و سمبل عشق به حساب می آیند.

اردک های ماندارین در حدود پنجاه سانتی متر طول دارند و بال های شان تا 75 سانتیمتر می رسد. امروزه این اردکها با اهداف تجاری اصلاح نژاد شده اند و از این اقدامات نژاد ها و گونه های جدیدی بوجود آمده اند که برخی دچار آلبانیسم بوده و رنگی کاملاً سفید و نادر دارند.
تغذیه این اردک ها در محیط های پرورشی دان پلیت، دان مرغداری، شبدر و سبزیجات تازه، کنستانتره و خوراک های اردک های گوشتی می باشد همچنین زادگاه شان شرق آسیاست و در روسیه و ژاپن بیشترین پراکندگی را دارند.

امروزه اردک های ماندارین برای تولید گوشت پرورش داده می شوند و در شمال کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند همچنین ناگفته نماند که در حال حاضر می توان این نژاد از اردک ها را با قیمت های مناسب خریداری کرد و بصورت اینترنتی سفارش داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *