اردک ها اولین پرندگانی هستند که بوسیله بشر اهلی شده و پرورش یافتند و امروزه نیز این پرندگان گوشتی بعنوان بهترین منابع گوشت سالم شناخته می شوند و از خرید و فروش بالایی برخوردارند.
اردک و مرغابی ها اولین گونه از پرندگان می باشند که توسط انسان ها اهلی گشته اند و بعنوان اولین طیور گوشتی و پرورشی شناخته می شوند. این طیور گوشتی نه تنها دارای گوشتی سالم و مقوی هستند بلکه از نظر پرورش هم گزینه مناسبی بوده و سازگاری خوبی دارند و حتی کمتر از دیگر طیور دچار بیماری های کشنده می شوند ازین رو نگهداری و پرورش شان بیش از پیش رونق یافته است.
اردک های گوشتی در چندین نژاد و گونه متنوع وجود دارند مثل اسرائیلی یا مسکویی و ماندارین که هریک ازین نژاد ها ویژگی های خاص به خودش را دارد اما در کل تمامی آنها منابع و ذخایری سرشار از پروتئین هستند.
خاطر نشان شویم که این پرندگان ارزشمند هم اکنون در شمال کشور بیشترین پراکنش را دارند و بصورت زنده و کاملا سالم قابل خریداری می باشند.

تاریخچه پرورش اردک گوشتی

اردک های گوشتی نخستین بار در مصر مورد توجه قرار گرفتند، این اردک ها در کنار شط و برکه های رود نیل فراوان بودند و از زمان آمنهوتپ سوم بعنوان طیور پرورشی مورد توجه بسیار قرار داشتند.
خوب است بدانید که آمنهوتپ سوم در 1500 ق م زندگی می کرد در نتیجه پرورش اردک امری بسیار قدیمی و کهن است و جالب اینجاست در همان ابتدا مصری ها موفق به جوجه کشی ازین طیور شدند.
امروزه مصر و به خصوص اطراف نیل مراکز بزرگی جهت پرورش اردک تاسیس شده است که با الگو گرفتن از پیشینیان این امر با بهترین شیوه ها صورت می گیرد.
منبع: خوراک دام و طیور ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *