گوشت بلدرچین اصفهان از بهترین محصولات بدست آمده از طیور پرورشی می باشد که بعنوان یک گوشت مقوی با ارزش غذایی بالا شناخته می شود و در بهترین درجه کیفی قابل خریداری ست.
اردک پرنده ای آرام و در عین حال زیباست که در نژاد های گوناگونی پرورش می یابد. برخی از این نژادها بعنوان زینتی شناخته می شوند و برخی هم بعنوان طیور گوشتی توسط مراکز گوناگون نگهداری می گردند.

ارزش غذایی و فواید گوشت اردک

اردک ها همانطور که اشاره کردیم دارای گوشتی مقوی هستند که خواص متعددی را شامل شده و بنا بر گفته طب پزشکی در زمره گرم ترین گوشت ها قرار دارند.
در کل این پرنده گرم ترین گوشت را در بین سایر پرندگان پرورشی و اهلی دارد و این امر باعث شده است که از آن برای درمان برخی بیماری ها هم بهره گیرند.
گوشت اردک اگرچه دیرهضم است ولی برای افراد لاغر بهترین داروی چاق کنندگی به شمار می رود و مصرف آن موجب تقویت کلیه ها شده و همچنین قوای جنسی و جسمی را هم تقویت می نماید. خوب است بدانید که بال، جگر و بازوهای این پرندگان آرام غنی ترین ذخایر آهن هستند و بعنوان مولد خون برای افراد کم خون تجویز می شود و در کل بهترین مولد خون می باشند و ناگفته نماند که مصرف گوشت اردک به بهبود تنگی نفس یا و تپش قلب منجر می شود.
در حال حاضر اردک ها هم بصورت زنده و جوجه های چند روزه و هم بصورت تخم های نطفه دار عرضه می شوند وگوشت بلدرچین اهواز هم به دو شکل گرم و منجمد قابل خریداری ست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *