سویا

سویا برزیل امروز در رژیم غذایی می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.

بسیاری از مطالعات علمی این ادعا را تایید می کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) موافق است که 25 گرم پروتئین سویا در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مزایای سلامتی محصولات سویا ممکن است به دلیل سطوح بالای چربی اشباع نشده، فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها و محتوای چربی اشباع کم آنها باشد.

ایزوفلاون هایی که به طور طبیعی در محصولات سویا یافت می شوند ممکن است در پیشگیری از برخی سرطان های مرتبط با هورمون نقش داشته باشند.

خوردن یک رژیم غذایی حاوی مقدار متوسط ​​سویا قبل از رسیدن به بزرگسالی ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را در زنان کاهش دهد.

با این حال، مصرف سویا در زنانی که یائسه شده‌اند یا قبلاً سرطان دارند، هنوز مشخص نیست.

سویای کامل موجود در محصولاتی مانند توفو، شیر سویا و ادامام به سویای فرآوری شده مانند ایزوله‌های پروتئین سویا که در بسیاری از خوراکی‌ها و محصولات گوشتی تقلیدی یافت می‌شود، ترجیح داده می‌شود.

مزایای استفاده از مکمل های ایزوفلاون در غذا یا قرص ها برای پیشگیری از سرطان ثابت نشده است. توانایی این مکمل ها در بهبود علائم یائسگی مانند گرگرفتگی نیز ثابت نشده است.

سویا یکی از بهترین غذاهایی است که وجود دارد، اما نه درمان کننده است و نه برای سلامتی مضر است.

در هر صورت، این یکی از غذاهایی است که بیش از چند دهه توسط دانشمندان، پزشکان و متخصصان تغذیه مورد مطالعه قرار گرفته است و با پیشرفت تحقیقات، افسانه ها در مورد فواید و مضرات آن در حال سقوط است و افسانه های جدیدی متولد می شود.

واقعیت این است که این یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری برای بدن است. و این آن را به یک غذای عملا ضروری برای گیاهخواران و وگان ها تبدیل می کند.

حدود 100 گرم سویا پخته شده 127 کیلو کالری، 11.12 گرم پروتئین، 5.67 چربی، 9.95 کربوهیدرات و 3.8 گرم فیبر دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *