اردک های تجاری یکی از انواع طیور پرورشی هستند که امروزه برای گوشت لذیذ و سالم شان از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته اند و بصورت زنده از سایت های معتبر و دفاتر خرید اینترنتی عرضه می گردند.
اردک ها از جمله پرندگانی هستند که بعنوان نخستین طیور پرورشی معرفی شده اند و درکل اردک اهلی از اولین گونه ها محسوب می شوند که با هدف خاص تولید گوشت پرورش یافتند و اهلی گشتند.
اردک ها همچون مرغ ها و تمامی طیور دیگر از گوشت مملو از پروتئین برخوردارند و گوشت شان بعنوان گوشتی سالم شناخته شده است زیرا میزان کلسترول کم و مقدار ریزمغذی ها فراوان می باشند.

گوشت اردک و خود اردک های پرورشی زنده امروزه در بازار خرید و فروش بالایی دارند و می توانند در جهت تامین گوشت سالم مورد نیازمان نقش پررنگی را ایفا کنند.
در این راستا نیز مراکز عرضه کننده گوناگونی به ارائه این گوشت سالم و پرخاصیت فعالیت دارند که با مراجعه به دفاتر فروش اینترنتی گوشت می توانید گوشت اردک یا اردک های زنده پرورشی تجاری را خریداری کنید.

اردک های تجاری و پرورشی سودآور

اردک های پرورشی از طیور سودآوری هستند که با هدف تجاری تولید گوشت، تولید تخم و جوجه کشی پرورش می یابند و در چند نژاد و گونه مختلف نگهداری می شوند. یکی از انواع نژادهای مطرح، اردک های اسرائیلی هستند که به مسکوی هم شهرت دارند و بعنوان اردک هایی با تولید بالا شناخته می شوند.
اردک های ایلسبوری هم بهترین اردک ها جهت پرورش به حساب می آیند که این پرندگان اغلب شان در شمال کشورمان پرورش داده می شوند و بطور کل از ذخیره های مهم گوشت به حساب می آیند.

در پرورش این اردک های پرورشی و سودآور چندین نکته حائز اهمیت وجود دارد که تمامی شان اگر رعایت شوند روند تولید گوشت با موفقیت کامل صورت خواهد گرفت.
یکی از نکات مهم مربوط است به جیره های غذای شان یعنی در سنین بالا باید پروتئین بیشتری دریافت کنند و هرچه سن بالاتر می رود به انرژی آن افزوده می شود و پروتئینش کاهش می یابد.
صرف نظر از تغذیه بالانس و مرغوب، رعایت بهداشت هم حائز اهمیت است و باید امر پرورش اردک های تجاری زیر نظر اقدامات استاندارد بهدشایت صورت گیرد و بهترین شرایط بهداشتی در این خصوص اجرا شود مثلا استفاده از ظروف مخصوص برای تغذیه اردک ها می تواند تا حدبسیار زیادی از بهداشت طیور را تامین کند.

دفاتر فروش اینترنتی هم اکنون در بسیاری از شهرهای کشور مان به عرضه این نوع اردک ها مشغولند و گوشت سالم و سفید اردک را بصورت عمده یا جزئی بفروش می رسانند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *