گوشت اردک یک ماده غذایی پروتئینه با طبیعت گرم است که امروزه بعنوان مقوی ترین گوشت تجارت می شود و در حال حاضر بصورت اینترنتی قابل خرید و سفارش است.
گوشت اردک اهلی امروزه در سبد غذایی بسیاری از خانواده های ایرانی نقش پررنگی دارند و بیشتر خانواده ها این گوشت را به گوشت دام ترجیح می دهند چراکه از نظر وجود چربی و کلسترول گوشت طیور کمترین میزان چربی را دارد.
در بین گوشت انواع مختلفی از طیور پرورشی گوشت اردک نیز مورد توجه عموم مردم واقع شده اما برخی از استان های کشور به خاطر شرایط اقلیمی و آب و هوایی امکان پرورش این طیور را ندارند ازین رو گوشت اردک بصورت تازه و بسته بندی شه به این استان ها عرضه می گردد.
گوشت اردک اغلب در شمال کشور از تولید بالا برخوردار است و بعد از تولید و بسته بندی به مراکز عرضه کننده واقع در استان های دیگر ارائه می شوند و ازین طریق بدست مشتریان می رسند.

بیشتر بخوانید: گوشت بلدرچین

برخی دیگر از مراکز هم امکان خرید اینترنتی و سفارش آنلاین این گوشت را برای عموم مردم در تمامی استان های کشور فراهم ساخته اند تا مشتریان و مصرف کنندگان به راحتی بتوانند این گوشت را تهیه نمایند.

گوشت اردک یک گوشت مقوی و بسیار پرخاصیت

گوشت اردک همانطور که گفتیم از مقوی ترین محصولات پروتئینه می باشد که امروزه توسط مراکز پرورشی ایرانی تولید می شود و همانطور که ذکر کردیم بصورت آنلاین هم قابل سفارش و خرید است.
این گوشت ارزش تغذیه ای خوب و ترکیبات با ارزشی دارد که به خاطر طبیعت گرمش بهتر است با آبغوره یا مواد غذایی سرد مصرف گردد البته به تنهایی این گوشت مشکلی ایجاد نخواهد کرد ولی در طبخ آن اگر آبلیمو و آبغوره بکار رود گوشت ترد تر می شود و از طرفی برای گرم مزاجان نفید تر واقع می گردد.
گوشت اردک پروتئین بسیار غنی دارد و چربی های این گوشت بیشترشان روی پوست تجمع یافته اند بنابراین افرادیکه بخاطر کلسترول بالا از خوردن گوشت پرچرب منع شده اند می توانند در زمان طبخ گوشت اردک پوستش را جدا سازند.
این گوشت منبعی بسیار با ارش و مفید از اسید های چرب هم هست که برای تقویت ایمنی بدن مان به این اسید ها نیاز داریم و بخاطر اینکه بدنمان نمی تواند این اسید ها را تولید کند باید از طریق مواد غذایی با ارزش این مواد را تامین سازیم که گوشت اردک می تواند گزینه خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: گوشت غاز

گوشت اردک دارای آهن خوبی هم هست و بعنوان مولد خون شناخته می شود ازین رو برای رفع فقر آهن و کمخونی به خصوص در دوران بارداری یا دوران بلوغ می توان ازین گوشت استفاده کرد.
در زمان های قدیم نیز مصرف گوشت اردک با اهداف درمانی بسیار متداول بود بدین صورت که طب سنتی عقیده داشت مصرف این گوشت برای زوج های جوان ضروری ست زیرا تقویت جنسی را در پی دارد و علاوه بر آن موجب تقویت جسمی هم می شود.
طب سنتی گفته است که خوردن گوشت اردک به خصوص بخش بال، بازو یا جگر آن می تواند خون زیادی تولید کند و بیماری هایی که ناشی از کمخونی هستند می توانند با مصرف مداوم این گوشت از بین بروند.

بیشتر بخوانید: گوشت بوقلمون

این گوشت دارای تیامین، ریبوفلاوین، فسفر، نیاسین، فولات و منیزیم، روی و ویتامین های گروه B می باشد و مصرف روزانه صد گرم ازین گوشت می تواند حجم زیادی ازین مواد را به بدن وارد سازد و درصد بالایی از نیاز مان را به این مواد مرتفع سازد.
بطور کلی اردک ها دارای گوشتی با خواص و فواید گوناگون هستند که از زمان های قدیم گوشت شان جزو محصولات پروتئینه سالم و پرخاصیت شناخته می شد و امروزه نیز مصرف این گوشت از سوی متخصصان تغذیه بسیار تاکید شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *