سیستم‌های پمپاژ خورشیدی برای منابع سطحی یا چاه‌ها می‌توانند قابل حمل باشند که جذاب است زیرا تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری سیستم‌هایی را می‌خواهند که بتوانند در مکان‌های مختلف حرکت کنند.

برخی از کاربران حتی جک های پمپ آسیاب بادی شکسته پمپ آب هوندا را با سیستم های فتوولتائیک قابل حمل (PV) تغذیه می کنند.

برای پمپاژ آب از سفره های زیرزمینی از طریق چاه ها، دسترسی پمپ کولر الکتروژنر به اتصالات برق AC موجود (نزدیکتر از نیم کیلومتر یا 0.3 مایل) دوباره بهترین گزینه است.

با این حال، در مکان‌های دورافتاده، سیستم‌های پمپاژ آب PV یک جایگزین بسیار جذاب، طولانی‌مدت و مقرون‌به‌صرفه برای حمل آب، پمپ‌های دیزل و حتی آسیاب‌های بادی سنتی برای آب آشامیدنی و بسیاری از کاربردهای آبیاری (قطره‌ای/ چکه‌ای، شلنگ/حوضه، و مقداری آبیاری کانالی – اگرچه معمولاً برای دبی بسیار بالا مانند آبیاری غرقابی استفاده نمی شود.

مزایای فراوان و متنوع سیستم های PV آنها پمپ عمودی طبقاتی را در بسیاری از موقعیت ها جذاب می کند.

یک سیستم پمپاژ خورشیدی شامل محاسبات و مفاهیمی است که ممکن است پمپ آبیاری گلخانه در صورت ناآشنا بودن با تکنولوژی و اصطلاحات، تعیین یک طرح را دشوار کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، NMSU ابزارهای زیر را برای کمک و آموزش یک کاربر بالقوه توسعه داد:

  1. دو دستگاه نمایشی قابل حمل که مفاهیم و اجزای اصلی سیستم را برای یک سیستم پمپاژ خورشیدی نشان می دهد. هر ماژول قابل حمل است و بنابراین برای نمایش و ارائه در دسترس است.
  2. ادبیات و مواد چند رسانه ای آموزشی مربوط به سیستم های پمپاژ آب PV ، شامل مقایسه بین سه فناوری اصلی پمپاژ آب از راه دور (جدول 1) که امروزه در نیومکزیکو استفاده می شود، متضاد دو روش مختلف برای نصب ماژول های PV (نصب با زاویه ثابت در مقابل سیستم های ردیابی تک محور) و تجزیه و تحلیل هزینه ساده برای هر یک از سه فناوری و سیستم های نصب (فاستر و همکاران، 2010).
  • منابع:
    1. Designing Solar Water Pumping Systems for Livestock
  • تبلیغات: 
    1. سنگ فیروزه چه تاثیری بر روی چشمان این فرد داشت؟
    2. با چه کابل برقی می توان آتش را خاموش نمود؟
    3. نوعی روکش صندلی که دیگر نیازی به تمیز کردن ندارد!
    4. قیمت نوار تیپ آبیاری قطره ای | خرید با حداقل قیمت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *