غاز خانگی ایرانی که با نام محلی نیز در بین مردم شناخته می شود از گونه هایی است که در استان های مختلف پرورش داده می شود همچنین به دو روش سنتی و صنعتی می توان این گونه را پرورش داد.

دو نمونه غاز کانادایی و غاز مصری از دیگر نژاد هایی هستند که پرورش آن در ایران رونق دارد و به دلیل سازگاری آن با اب و هوا گونه های متفاوتی از آنها وجود دارد.

اگر خرید غاز را دارید باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید که از جمله مهم ترین آنها می توان به سلامت پرنده اشاره کرد چراکه یک نمونه مریض می تواند سلامت کل گله را تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا، نژادهای متفاوتی از انواع غاز را پرورشمی دهند مثلا در کشورهای مهمی مثل ایالات متحده آمریکا دارای جمعیت نسبتا بالایی هستند، نژاد های گوناگونی را دارا می باشتد چراکه را از نظر ژنتیکی آنها را اصلاح کرده اند تا بتوانند در صنعت غذایی از آن استفاده لازم را ببرند.

غاز خانگی ایرانی کانادایی مصری

قیمت غاز خانگی

قیمت غاز خانگی قیمت غاز خانگی به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها نژاد و نوع غاز می باشد به همین دلیل افرادی که در فروش غاز ها فعالیت دارند، گونه ها و نژاد های موجود را به خوبی می شناسند.

غازها از آن گونه پرندگانی هستند که با هر شرایط آب و هوایی توانایی وقف دادن خود را دارند همچنین مقاومت در برابر عوامل بیماری زای پرندگان و تحمل سرمای منفی 10 درجه سانتیگراد و در مقابل گرمای بالا، از خصوصیات این پرندگان است.

خرید غاز مصری نیز در ایران جزو نمونه های پرطرفدار محسوب می شود زیرا این نوع غاز اصلاح نژاد شده است و از رشد بیشتری برخوردار است بعلاوه اینکه نمونه های تخم گذار آن نیز مرغوب تر هستند.

نمونه دیگر غاز آفریقایی است که از سنگین وزن ترین نژاد های غاز می باشد که پرورش آن از سال 1874 میلادی در خیلی از کشورها رونق گرفت.

دو رنگ قهوه ای و سفید از این نوع غاز وجود دارد که شباهت خیلی زیادی به نژاد چینی دارند ولی بدن غاز آفریقایی کشیده تر از نوع چینی است و دارای گردن بزرگتری می باشد.

غاز خانگی کانادایی

غاز خانگی کانادایی غاز کانادایی از نمونه های زیبا است که اندام ظاهری بسیار خیره کننده و دارد که از این مشخصه ها می‌توان آن به گردنی بزرگ و دراز و همچنین وجود لکی های زیبا و سفید اشاره کرد.

یکی از نکات جالب این است که وزن غاز های کانادایی در محدوده ۵/۱ کیلو تا ۶ کیلوگرم است و جالبتر اینکه جزو نژآد های وحشی غاز می باشد به همین دلیل نیاز است جهت نگهداری آن از یک محیط سر بسته استفاه شود البته اگر که این غاز را برای مدت طولانی در محیط خانگی نگه داری کنید کاملا اهلی و رام خواهند شد.

یکی از مهم ترین خصوصیات معروف غازها این است که پرواز و کوچ گروهی دارند که تداعی کننده سیستم‌های مدیریتی است.

غاز کانادایی نیز جزو پرندگان بومی آمریکاست محسوب می شود که بعد از یک مهاجرت طولانی مدت در فصل بهار از نواحی جنوبی‌ تر به ایران می‌آید تا بدین شکل تابستان را در همسایگی ما به سر ببرند.

فروش عمده غاز کانادایی توسط پرورش دهندگان و مراکز تولیدی زیادی در داخل کشور صورت می گیرد که قیمت آنها با توجه مقدار خرید متفاوت خواهد بود به این صورت که قیمت ارزان تر را با افزایش تعداد خرید شاهد هستیم.

اگر قصد پرورش این نوع پرنده را دارید می توانید از مراکز فروش اینترنتی نیز استفاده کنید چراکه در حال حاضر برخی فروشندگان مجازی نیز به این روش محصولات خود را به فروش می رسانند.

غاز خانگی سفید

غاز خانگی سفید غاز خانگی سفید و رنگی دو نوع اصلی هستند که در مزارع کشاورزی و دامداری گاها ممکن است با آن برخورد داشته باشیم البته نوع رنگی آن خود از چندین نمونه مختلف متشکل شده است که بسته غاز ماد و نر این نفوش رنگی دستخوش تغییر می شوند.

تقریبا می توان گفت که غذای بیشتر غاز ها به یک شکل می باشد و آنها به انواع سبزیجات علاقه مند هستند به همین دلیل آنها را جزو پرندگان گیاه خوار معرفی می کنند.

قیمت غاز خانگی سفید بسته به نوع و وزن آن تعیین می شود و اگر شما قصد دارید که از قیمت روز آن ها مطلع شوید می توانید از کارشناسان ما که در واحد فروش هستند، اطلاعات کافی را به صورت تلفنی بدست آورید.

غاز سفید زیبایی خاصی دارد و همانند سایر پرندگان زینتی بسیاری از مشتری ها برای زینت بخشیدن به محیط باغ و ویلای خود از آنها استفاده می کنند زیرا در خانه هایی که دارای استخر است، زیبایی چشم نوازی به محیط می دهند.

یکی از غذاهای متداول که در نوع خانگی غاز از آن استفاده‌ می شود می توان به دانه های خوراکی از قبیل گندم و جو اشاره کرد و از جایی که دسترسی به آن اسان و قیمت مناسبی دارد، پرورش دهندگان خانگی به از این روش استفاده می کنند.

غاز خانگی پیشانی سفید

غاز خانگی پیشانی سفید غاز خانگی پیشانی‌ سفید بزرگ از گونه‌ های معروف غازها است خود به چند چندین نژاد مختلف تقسیم بندی می شود، نکته جالب این که غاز پیشانی سفید بزرگ از غاز خاکستری جسه ریز تری دارد اما در عوض از غاز پیشانی‌ سفید کوچک جثه بزرگتری دارد.

رنگ پر و بال این نژاد خاکستری رنگ و روی پیشانی‌ اش خطی به رنگ سفید دیده می شود ولی ممکن است با توجه به جفت گیری های متعدد از یک مادر چندین نوع مختلف بوجود آید.

صادرات غاز خانگی سفید پی تواند فرصت خوبی برای رونق این صنعت داشته باشد بعلاوه اینکه ارز آوری قابل توجهی را برای کشور در پی خواهد داشت لیکن یک بازرگانی خرید و فروش پرندگان می تواند در این حوزه فعالیتی چشمگیر و مثمر ثمر داشته باشد.

زیستگاه این غاز معمولا در تالابها ، باتلاق ها، دریاچه های آب شیرین ، سواحل دریاچه ها و رودخانه ها می باشد که گیاهان اطراف رودخانه و جلبک های آب های شیرین و دانه های گیاهان و حشرات از مهم ترین موارد تغذیه ای آنها به شمار می رود.

غاز پیشانی سفید کوچک از نمونه های دیگر است که معمولا در تالاب هورالعظیم به فراروانی یافت می شود ولی امروزه متاسفانه به دلیل خشکسالی های پی در پی و آلودگی های زیستی، نسل آنها در خطر انقراض قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *