اردک های پرورشی در دو نوع گوشتی و تخمی امروزه بصورت زنده در سنین پایین و سه ماهه بفروش می رسند و در بازار خرید و فروش طیور در تهران اردک اهلی با قیمت های مناسب ارائه می گردند.
اردک از نخستین پرنده هایی می باشد که به دست آدمی اهلی شد و بعنوان اولین پرنده اهلی که با اهداف تجاری پرورش یافت شناخته می شود.

اردک ها همانند پرنده های دیگر دارای چندین نژاد و گونه هستند مه بیشترشان امروزه حاصل تلفیق چندین نژاد اصلاح شده می باشند و بعنوان پرنده هایی گوشتی یا تخمی در معرض فروش قرار می گیرند و همچنین در بازار های تهران بصورت زنده ارائه می شوند.

فروش اردک های نژاد پرورشی

اردک های پرورشی شامل چندین نوع و نژاد مختلف هستند که از نظر وزن گیری و اندازه نسبتاً بزرگ و سنگین وزن می باشند و بیشترشان هم برای تولید گوشت سفید مصرفی عموم پرورش می یابند به جز برخی از نژادها که توانایی شان در تخمگذاری بیشتر از تولید گوشت است و با هدف تولید تخم نگهداری می گردند.

اردک ها همانطور که گفتیم از اولین طیور پرورشی و اهلی شده دست بشر به حساب می آیند بدین صورت که در مصر باستان این پرنده ها در اطراف رود نیل فراوان بودند و عموم مردم با شکار شان گوشت مصرفی را بدست می آوردند تا اینکه برخی از افراد با تجربه توانستند این طیور را پرورش دهند و با ایجاد مکان های خاصی به تولید گوشت بیشتر و تخم و جوجه های بیشتر نائل گردند.
در حال حاضر مصرف از تولید کنندگان بزرگ گوشت اردک محسوب می شود و بعد از گذشت هزاران سال این پرنده ها در سرتاسر دنیا مورد توجه قرار گرفتند.
اردک های پرورشی و تجاری با استفاده از برنامه های پرورشی خاصی رشد می یابند که اصلی ترین ملاک تعیین کیفیت گوشت شان تغذیه و بستر نگهداری مناسب است به بیانی دیگر در پرورش اردک ها باید حتما تغذیه در مرکز توجه باشد زیرا این عامل می تواند کیفیت گوشت و حتی سلامت طیور را دستخوش تغییر دهد.
اردک ها هم اکنون بصورت جوجه های چند روزه در مراکز پرورشی نگهداری می شوند که این مراکز بیشتر در شمال کشور پراکنده اند، بعد از رشد و نمو و رسیدن به وزن مطلوب که اغلب شان سه ماهه هستند بصورت زنده بفروش می رسند و یا اینکه بعد از رسیدن به پنج ماهگی کشتار می گردند.

ناگفته نماند اردک های سه ماهه پرورشی را می توانید هم بصورت حضوری از مراکز پرورشی خریداری کنید و هم می توانید آنها را بصورت آنلاین از سایت هایی مشهور همچون دام و طیور سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *