اردک های نژاد ایلسبوری و نژاد گوشتی روئن دو دسته از گوشتی ترین اردک اهلی ها هستند که در حال حاضر بصورت زنده قابل خریداری اند و با قیمت های مناسب بفروش می رسند.
اردک ها پرندگانی با انواع نژادها می باشند که از اردک های تخمگذار گرفته تا مولد و گوتش همه و همه در کشورمان وجود دارند و بعنوان پرندگانی تجاری مورد پرورش و خرید و فروش قرار گرفته اند.

اردک هایی که در خصوص تولید گوشت پرورش می یابند جمعیت بالاتری دارند و اغلب شان در چند نژاد مطرح جای گرفته اند که نژاد ایلسبوری و روئن دو نمونه از مشهور ترین اردک های گوشتی و پرورشی به شمار می روند.

دو نمونه از بهترین اردک های گوشتی

از اردک های گوشتی چند نژاد مشهور وجود دارند که یکی ازین نژادها اردک های ایلسبوری می باشند، اردک های گوشتی ای که از نژاد ایلسبوری هستند تا وزنی معادل سه و نیم کیلوگرم بدست می آورند و در تولید گوشت می توانند بهترین قابلیت را از خود نشان دهند اگرچه تخمگذاری خوبی ندارند.
اردک های ایلسبوری از نظر شکل ظاهری شان دارای پرهایی کاملا سفید هستند که در دو جنس اینچنین است همچنین از منقار بلندی هم برخوردارند. در حال حاضر این نوع اردک های پرگوشت در شمال کشور بیشترین پراکندگی را دارند و توسط پرورش دهندگان داخلی با بهترین شیوه ها پرورش می یابند.
یکی دیگر از بهترین اردک های پرورشی را اردک های نژاد روئن تشکیل می دهند که این اردک ها دارای رنگ خاکستری هستند و سر و گردن شان رو به سبز است. اردک های روئن نژاد پرگوشتی هستند که از اندام کشیده برخوردارند و در مراکز پرورشی به خوبی سازگاری پیدا می کنند و در نتیجه تولید خوبی در زمینه گوشت و تخم از خود نشان می دهند.
اردک های نژاد روئن در شرایط مطلوب پرورشی تا چهار و نیم کیلوگرم وزن بدست خواهند آورد و همانند اردک های ایلسبوری تا هشتاد تخم در سال می گذارند.

اردک های روئن و ایلسبوری نژادهایی بسیار خوب برای تولید گوشت اند که گوشت شان از ارزش غذایی خوب برخوردار است و ترکیباتی بسیار کمیاب و ضروری دارد.
درحال حاضر اردک های روئن و نژاد ایلسبوری در کشورمان بعنوان طیور گوشتی شناخته شده اند و بصورت زنده بفروش می رسند و همچنین می توان آنها را در سنین بسیار پایین خریداری نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *