اردک های مسکویی نژادی از گوشت بوقلمون اصفهان هستند که با نامهایی همچون اسرائیلی هم شناخته می شوند و بعنوان بهترین و مناسب ترین پرندگان جهت پرورش و تولید گوشت بفروش می رسند.
اردک ها پرنده هایی هستند که به آب و شنا کردن علاقه زیادی دارند و بعنوان طیور دریایی شناخته می شوند. این پرندگان از اولین طیوری می باشند که بوسیله بشر اهلی شدند بدین شکل که در 1500 سال پیش از میلاد در کنار رود نیل مصری ها به پرورش و اهلی کردن و همچنین جوجه کشی از اردک ها مشغول بودند و امروزه نیز این مناطق دارای بزرگترین مراکز نگهداری و پرورش طیور می باشند.
گوشت بوقلمون بدون استخوان از نژادهای مختلفی همچون مسکویی یا اسرائیلی، سبز و سفید و غیره برخوردارند و اغلب شان هم در راستای تولید گوشت مقوی و سالم اردک پرورش می یابند.

اردک اسرائیلی یا مسکویی

اردک های مسکویی نژادی بسیار پرگوشت از اردک ها می باشند که با نام اسرائیلی هم شناخته می شوند اما نامشان هیچ ارتباطی با مسکو یا اسرائیل ندارد، در واقع زادگاه این اردک ها آمریکای مرکزی، مکزیک و آمریکای جنوبی است و اگرچه اهلی شده در نواحی گرمسیری هستند ولی در مناطق سردسیری هم به خوبی سازگاری دارند و جالب اینجاست که هیچ علاقه ای به آب یا شنا کردن ندارند.
اردک های مسکویی از رنگ سیاه و سفید برخوردارند و نسبت به گونه های اهلی همچون سبز جثه بزرگتری دارند بدین شکل که درازای آنها 75 سانتیمتر است و وزن شان هم تا 7 کیلوگرم میرسد.
امروزه این نژاد پرگوشت به خاطر تولید بهترین گوشت اردک با شرایط گوناگون پرورش داده می شوند و تکثیر می گردند و بصورت زنده بفروش می رسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *