گوشت اردک از بهترین و خوشمزه ترین محصولات پروتئینه بدست آمده از طیور اهلی پرورشی ست که امروزه اردک اهلی در بیشتر مناطق ایران تولید می شود و بصورت تازه با قیمت روز به بازار روانه می گردد.
اردک ها پرنده هایی آب دوست اند که در بیشتر نژادها دارای گوشتی لذیذ و خوش طعم می باشند و در بیشتر نواحی ایران مورد پرورش قرار گرفته اند اما مازندران و شهرهای شمالی خاستگاه پرورش این طیور به حساب می آیند زیرا که از نظر آب و هوایی مساعد ترین مناطق محسوب می شوند.

اردک ها در چند نژاد گوناگون مورد پرورش قرار می گیرند که این نژادها بطور کلی گوشتی نامیده می شوند و هریک در تولید گوشت یا افزایش سریع وزن قابلیت های خوبی دارند.

گوشت تازه اردک غذایی لذیذ و پرخاصیت

گوشت اردک اگر بصورت تازه و گرم مصرف شود خواص بیشماری بهمراه دارد اگرچه گوشت منجمد آن نیز پرخاصیت است ولی توصیه می شود این گوشت را بصورت گرم استفاده نمایید زیرا طعمی بسیار خوب را تجربه خواهید کرد.
گوشت اردک ضمن خوشمزگی خواص بسیاری هم دارد و ترکیباتی که در این گوشت وجود دارند آن را به یک ماده غذایی پرخاصیت بدل کرده اند. طبیعت گوشت اردک گرم است و برای مصرف بهتر است از آبلیمو در کنارش استفاده کرد ولی بطور کلی این گوشت موجب تقویت جسمی هر فردی می شود و بال و گردن این پرنده برای افراد لاغر درمان کننده لاغری ست و چاق شدن را در پی دارد.

بنا بر گفته طب سنتی خوردن گوشت اردک برای زوج های جوان ضروری ست زیرا خاصیت این گوشت باعث تقویت جنسی شان شده و درمان کننده برخی از اختلالات جنسی همچون زودانزالی می باشد و بطور کلی تقویت جسمی و جنسی را در پی دارد.
این گوشت لذیذ و پرخاصیت از نظر چربی و میزان کلسترول اندکی از گوشت مرغ پرچرب تر است اما یک مزیت دارد و آن هم اینکه چربی بیشتر روی پوست تجمع یافته یعنی با جدا کردن پوست می توانید آن را به یک گوشت کم چرب و کم کلسترول تبدیل کنید.

یک خاصیت دیگر که از این گوشت ذکر شده اسن است که گوشت اردک خون ساز است و برای افراد کم خون که فقر آهن دارند می تواند مفید باشد البته باید آن را بصورت مرتب در برنامه غذایی تان بکار گیرید تا ازین خاصیتش بهره ببرید.
درکل گوشت اردک یک غذای سالم با بهترین خواص درمانی و تغذیه ای است که اگر در سبد غذایی خانواده جایگاه دائمی گیرد سلامت خانواده را تضمین می کند و موجب پیشگیری از اختلالات متعدد می گردد ازین رو امروزه این گوشت مورد توجه مراکز عرضه کننده محصولات پروتئینه قرار گرفته و بصورت تازه با قیمت های روز بفروش می رسد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *