از زمانی که ماشین ظرفشویی مدرن در دهه 1950 وارد بازار مصرف کننده ایالات متحده شد، به عنوان یک ابزار اضافی صرفه جویی در زمان برای هر خانه ای شگفت زده شده است.

به جای شستن ظروف با دست، ماشین ظرفشویی همان خدمات لیست کالاهای صادراتی ایران به قطر را ارائه می دهد تنها کاری که باید انجام دهید این است که ظرف ها را بارگیری و تخلیه کنید.

با این حال، بسیاری در مورد کارایی ماشین ظرفشویی بحث کرده اند. آیا واقعاً در وقت شما صرفه جویی می کند؟ آیا آب و انرژی کمتری مصرف می کند؟ اثرات زیست محیطی چیست؟ با نگاهی به ادبیات، به نظر می رسد استفاده از ماشین ظرفشویی انتخاب بهتری است.

ماشین‌های ظرفشویی مدرن بسیار کارآمد لیست کالاهای مجاز برای صادرات به عراق در مصرف آب و انرژی هستند و رقابت را برای شستشوی دستی دشوار می‌کنند.

در واقع، بین سال‌های 1990 تا 2005، ماشین‌های ظرفشویی مصرف انرژی را تا 34 درصد و مصرف آب را 30 درصد کاهش دادند.

علاوه بر این، مطالعات به طور متوسط نشان می دهد که یک ماشین ظرفشویی ظرف تمیزتری تولید می کند و در زمان صرفه جویی می کند.

از طرف دیگر شستن دست نیازی به ماشین آلات ندارد و فقط برای گرم کردن آب از انرژی استفاده می کند. در لس آنجلس، بسیاری از خانه ها از یک مخزن آب گرم شده با گاز استفاده می کنند که ممکن است ردپای کربن کمتری نسبت به شبکه های برق داشته باشد.

برخی از صاحبان خانه ها همچنین روی آبگرمکن های ماشین ظرفشویی ال جی ساخت کره بدون مخزن یا آبگرمکن های خورشیدی سرمایه گذاری می کنند که می تواند ردپای کربن آب گرم را کاهش دهد.

طرفداران شستن ظروف دستی همچنین از فضا، توجه و تمیزی به عنوان دلایل اصلی انتخاب شستشوی دستی یاد می کنند.

امروزه 60 تا 65 درصد از خانه های آمریکایی لیمو شیرین برای سرماخوردگی ماشین ظرفشویی دارند.

از آنجایی که خانوارهای بیشتری برای اولین بار در ماشین ظرفشویی سرمایه گذاری می کنند، یا به ماشین ظرفشویی های جدیدتر با مصرف انرژی ارتقا می یابند، درک کل اثرات زیست محیطی استفاده از ماشین ظرفشویی یا شستن ظرف با دست مهم است.

  • منابع:
    1. Comparison of Hand-Washing and Dishwasher Machines
  • تبلیغات: 
    1. راه های استفاده از سرکه در وعده های غذایی
    2. بالا رفتن سرعت ساخت با آجر نسوز
    3. علت خنثی بودن رنگ مبل های اداری
    4. رنگ یک شاخص روان سنجی روشنایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *