اردک های بالغ پکین نژادی از پرگوشت ترین اردک ها هستند که امروزه بعنوان اردک های پرورشی و سودآور شناخته می شوند و توسط مراکز پرورش بصورت زنده قابل خریداری می باشند.
پرندگان یکی از اصلی ترین ذخایر گوشت هستند که توسط بشر از دیرباز پرورش می یافتند و امروزه نیز بعنوان منابع تامین کننده گوشت و محصولات پروتئینه شناخته شده اند. اردک ها نیز یکی ازین طیور اند که بعنوان اولین پرندگان پرورشی و اهلی محسوب می شوند و در مصر و اطراف نیل بیشترین توجه را داشتند بطوریکه مصری های باستان این پرندگان را برای تولید تخم، گوشت و جوجه کشی اهلی می نمودند.

اردک های گوشتی پکین

اردک های پکین نژادی از اردک های معرفی شده در خصوص تولید گوشت می باشند که در سال 1873 در آمریکا مورد توجه قرار گرفتند. اردک های بالغ وزنی در حدود 4.5 کیلوگرم دارند و توانایی خوبی در راستای تولید تخم دارند ازین جهت است که گاهی اردک های پکین را بعنوان مولد پرورش می دهند و به افزایش جمعیت گله می پردازند.
در این خصوص اردک های پکین قادرند سالانه 180 تخم بگذارند که وزن هریک ازین تخم ها 85 گرم می باشد اما مهم تر از تخم، گوشت شان است که بسیار لذیذ و پرطرفدار بوده و از بهترین خواص تغذیه ای و درمانی برخوردار می باشد.
اردک های پکین امروزه توسط مراکز پرورش اردک بیشتر در شمال کشور پرورش داده می شوند و بصورت زنده یا تخم های نطفه دار نیز قابل خریداری هستند.
منبع: خوراک دام و طیور ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *