نخود

گفته می شود نخود سبز پاک شده 1401 یکی از قدیمی ترین سبزیجات اروپا و آسیاست. این گیاه که به مدت 10000 سال در این قاره ها کشت می شد، ابتدا مانند نخود به صورت خشک خورده شد.

از قرون وسطی در فرانسه معرفی شد. نخود باغی یا نخود مزرعه ای یک ساله با برگ های بیضی شکل و متقابل است. اینها روی میله ای اتفاق می افتد که طول آن بین 0.50 متر تا 2 متر متغیر است.

مجهز به پیچک، نخود در امتداد تکیه گاه ها بالا می رود. گلهای سفید یا بنفش در بین ماههای مارس و ژوئن در زیر بغل برگها متولد می شوند.

نخودهای کشت شده مانند لوبیا بخشی از خانواده Fabaceae هستند. آنها به سه گروه تقسیم می شوند: نخود گرد دانه، نخود چروک دانه و مانگتو.

چگونه به نخود فرنگی نزدیک شویم بدون اینکه به طور کلی به Fabaceae اشاره کنیم، خانواده ای وسیع که میوه آن غلاف است. نابالغ، دومی را می توان به طور کامل خورد، مانند نخود برفی.

وقتی رسید، دانه های موجود در آن هستند که به صورت تازه یا خشک قدردانی می شوند اینها نخود فرنگی هستند. علاقه غذایی بذر گیاهان عالی از انسان دور نمانده است و برای اطمینان از بقای خود مجبور به چیدن و سپس کشت می شود.

او خیلی سریع متوجه شد که اگر آنها اندام ذخیره ای هستند که می توانند چند روز یا چند سال پس از رسیدنشان زندگی کنند، احتمالاً به این دلیل است که آنها حاوی منابع عظیمی هستند که از پوشش خود محافظت می کنند شهود درست بود.

این دانه ها از نظر آب فقیر، ذخیره و حمل و نقل آسان برای مردم عشایری هستند، دانه ها پروتئین، کربوهیدرات و گاهی اوقات ذخایر چربی واقعی هستند.

Fabaceae که مدت ها به عنوان “گوشت فقرا” شناخته می شد، منابع پروتئینی لازم برای یک رژیم غذایی متعادل را برای قرن ها فراهم کرده است. با افزایش “ثروت”، آنها به نفع رژیم گوشتی از بین رفتند. در فرانسه، ما در حال حاضر پنج برابر کمتر از سال 1880 تولید می کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *