اردک های تخمگذار نژادی از اردک اهلی هستند که در تولید تخم و جوجه کشی توانایی بالایی دارند و انواع گوناگونی ازین اردک ها امروزه در مازندران و دیگر استان های شمالی پرورش داده می شوند.
اردک ها پرنده هایی هستند که امروزه با چند هدف توسط مراکز بزرگ پرورش داده می شوند. یکی از اصلی ترین اهداف پرورش اردک تولید گوشت است، دومین هدف از پرورش تولید تخم می باشد و سومین هدف هم مربوط می شود به زیبایی ظاهری اردک های تزئینی که اغلب این سه دسته در مازندران و دیگر استان های شمالی پرورش می یابند.

اردک های تخمگذار

اردک های تخمگذار نژاد و دسته ای از اردک ها هستند که به انواع مختلفی از دیگر گونه ها تقسیم می شوند. اردک های خاکی کمپل یکی از این اردک های تخمی هستند که در واقع از دو نژاد گوشتی و تخمی پدید آمده است و در سال 250 تخم می تواند تولید نماید.

اردک های دونده هندی هم از دیگر اردک های تخمگذار می باشند که در تولید تخم بهترین توانایی را از خود نشان می دهند. برخی دیگر از اردک های تخمی هم وجود دارند که از تولید گوشت قابل توجهی برخوردارند و بعنوان طیور دومنظوره شناخته می شوند.

اردک های تخمگذار در کل برای اینکه بتوانند تولید تخم خوبی داشته باشند باید از نظر بهداشت و شرایط محیطی در بهترین شرایط قرار گیرند در غیراینصورت نمی توانند به تولید تخم نائل گردند. یکی از عواملی که در پرورش اردک باید بدان توجه کنید تغذیه اردک هاست بدین شکل که باید اردک ها از منابع غذایی سرشار از پروتئین بهره مند گردند و همچنین باید حتما از منابع حیوانی تغذیه نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *