چای

چای خشک در ترکیه همچنین باید با برخی تعصبات مقابله کند. می گویند باعث تاکی کاردی و کم آبی بدن می شود. اما اینها جملات بیش از حد کلی هستند. کسانی که حساس هستند احتمالاً به همان اندازه (یا حتی راحت تر) با خوردن قهوه دچار تپش قلب یا مشکلات خواب می شوند.

این واقعیت که چای سیاه احتمالاً به دلیل ترشح کندتر کافئین مضرتر از قهوه است نیز در دسته تعصبات شیطانی قرار می گیرد. در واقع، در مقایسه با انواع معمول، حاوی کافئین کمتری است.

به درستی تأیید شده است که چای تأثیر مثبتی بر بیماری های اسهالی دارد. این، در این مورد، اثر مفید و سالم زمانی رخ می دهد که چای سیاه بسیار طولانی تر از حد معمول خیسانده شود. ده دقیقه در اینجا معیار خوبی است.

با این حال، این نباید به یک عادت تبدیل شود: با چای سیاه، مهم است که به تهیه صحیح آن توجه کنید. این بدان معنی است که شما اجازه ندهید آن را بیش از حد توصیه شده شیب دار کند. از یک طرف تجربه طعم عالی را به دست می آورید و از طرف دیگر تانن ها را نیز کنترل می کنید.

با این وجود، مانند همه نوشیدنی ها، نباید تعادل را فراموش کرد. هر کسی که بیش از یک یا دو فنجان در روز مصرف می کند و سعی می کند تعادل مایعات خود را به طور عمده یا فقط با چای سیاه بپوشاند، ممکن است دچار کمبود آهن یا کمبود ویتامین شود.

چای سیاه اغلب برای زنان باردار ممنوع است. در واقع، انواع بیشتری از چای در دوران بارداری توصیه می شود. یک انتخاب عالی برای زنان باردار، چای میوه است.

همچنین مطالعات علمی جالبی برای روشن شدن سلامت چای سیاه وجود دارد.
چند سال پیش، یک تحقیق هیجان انگیز در مورد چای سیاه از انگلستان، سرزمین چای خورها، منتشر شد.

نتیجه ای که برای برخی حیرت آور بود این بود که چای سیاه محبوب به سیستم گردش خون آسیب نمی رساند. در عوض، حتی یک نفر متوجه شد که سه یا چهار فنجان در روز خوب است و حتی می توان خطر حمله قلبی را کاهش داد.

دلیل این امر در فلاونوئیدها یافت می شود که مواد تشکیل دهنده چای هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *