کارتریج

کارتریج ضد رسوب پلی فسفات سدیم جوهر یا کارتریج جوهر افشان جزء یک چاپگر جوهر افشان است که حاوی جوهری است که در حین چاپ روی کاغذ رسوب می کند.

هر کارتریج جوهر حاوی یک یا چند مخزن جوهر است. برخی از تولیدکنندگان همچنین کنتاکت های الکترونیکی و تراشه ای را اضافه می کنند که با چاپگر ارتباط برقرار می کند.

اکثر چاپگرهای جوهرافشان مصرفی، مانند چاپگرهای Canon، HP و Lexmark از جوهر افشان حرارتی استفاده می کنند. داخل هر پارتیشن مخزن جوهر یک عنصر حرارتی با یک صفحه فلزی یا مقاومت کوچک وجود دارد.

در پاسخ به سیگنالی که چاپگر داده می شود، جریان کوچکی از فلز یا مقاومت عبور می کند و آن را گرم می کند و جوهر در تماس با مقاومت گرم شده به یک حباب بخار کوچک در داخل نازل تبخیر می شود.در نتیجه، یک قطره جوهر با فشار از نازل کارتریج روی کاغذ خارج می شود. این فرآیند کسری از میلی ثانیه طول می کشد.

چاپ به جریان روان جوهر بستگی دارد، که اگر جوهر شروع به خشک شدن در سر چاپ کند، می تواند مانع از آن شود، همانطور که ممکن است زمانی که سطح جوهر کم می شود اتفاق بیفتد.

جوهر خشک شده را می توان با استفاده از 91٪ الکل ایزوپروپیل دناتوره شده (نه الکل مالشی) از سر چاپ کارتریج تمیز کرد.آب لوله کشی حاوی آلاینده هایی است که ممکن است سر چاپ را مسدود کند، بنابراین آب مقطر و پارچه بدون پرز توصیه می شود.

جوهر همچنین به عنوان یک خنک کننده برای محافظت از عناصر گرمایش صفحه فلزی عمل می کند هنگامی که منبع جوهر تمام می شود و چاپ انجام می شود، عناصر گرم کننده در کارتریج های حرارتی اغلب می سوزند و به طور دائم به هد چاپ آسیب می رسانند.

هنگامی که جوهر برای اولین بار شروع به کم شدن کرد، کارتریج باید دوباره پر شود یا جایگزین شود تا از آسیب بیش از حد به هد چاپ جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *