مطالعات بلع باریم برای تعریف ساختار و تا حد بسیار کمتری عملکرد مری استفاده می شود. آسیب‌شناسی‌هایی که معمولاً با بلع باریم مشاهده می‌شوند شامل سوراخ‌های مری، نئوپلاسم‌ها، فتق هیاتال و دیورتیکول هستند.

برخی از اختلالات حرکتی نیز به دلیل اثرات ثانویه ای که بر مورفولوژی مری دارند، به راحتی با بلع باریم تشخیص داده می شوند، اگرچه اکثر آسیب شناسی های عملکردی بلع مری به ارزیابی رسمی بلع باریم اصلاح شده نیاز دارند.

این شامل آشالازی است که با ظاهر “منقار پرنده” و مری گشاد شده، پرپیچ و خم و پروگزیمال مشخص می شود. قیمت مستربچ نقره ای صادراتی. اسپاسم منتشر مری با علامت “چشم پنبه” قابل شناسایی است.

اثرات یا تغییرات در آسیب شیمیایی مری را می توان با باریم مطالعه کرد. در دراز مدت پس از آسیب، کنتراست ممکن است برای شناسایی تنگی ها یا گاهی اوقات یافته های ظریف تر مانند زخم همراه با آندوسکوپی استفاده شود.

مهم است که مطالعات کنتراست باریم را در شرایط حاد آسیب شیمیایی مری انجام ندهید زیرا می تواند آسیب را تشدید کند.

یک ملاحظه بیشتر در مورد انتخاب ماده حاجب بلعیده شده در محل تروما. قیمت گرانول سیر گلها. برای اهداف این بخش، تروما به عنوان آسیب ناشی از علل غیر ایتروژنیک مانند زخم گلوله تعریف می شود.

دستورالعمل‌ها برای بررسی‌های سوراخ‌سازی غیرتروماتیک مری اغلب شامل استفاده از مطالعات بلع کنتراست گاستروگرین/دیاتریزوات (محلول در آب) است و در صورت منفی بودن مطالعه در مواجهه با شک بالینی قابل‌توجه، یک مطالعه بلع باریم رقیق‌شده دنبال می‌شود.

این به این دلیل است که تخلیه باریم در مدیاستن خطر التهاب ناشی از آن را به همراه دارد و شستشوی آن نسبت به گاستروگرافین/دیاتریزوات در طول اکتشاف جراحی دشوارتر است.

  • منابع:
    1. Barium Swallow Article
  • تبلیغات: 
    1. تولید کنندگان انواع فضا سبز شهری
    2. قبیله ای در آفریقای جنوبی که ماهی سالمون را می پرستند!
    3. بند رختی که با استفاده از مواد معدنی ساخته شد!
    4. تولید چرم مصنوعی که هرگز در آتش نمی سوزد!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *